Frågestund med VD Martin Edlund 14 oktober 18:00

Minesto sänder idag 14 oktober klockan 18:00 en frågestund med VD Martin Edlund, där ett större antal aktieägare tillsammans har tagit fram ett antal frågor om Minestos verksamhet.

Frågestunden kommer att sändas live via Minestos YouTube-kanal via denna länk. Sändningen planeras starta 18:00 och kommer även att finnas tillgänglig att se i efterhand via Minestos webbplats.

Minesto är en ledande teknikutvecklare inom marin energi med missionen att minimera det globala koldioxidavtrycket från energisektorn genom att möjliggöra kommersiell elproduktion ur havet. Minestos prisbelönta och patenterade produkt, Deep Green, är det enda verifierade marina kraftverket som på ett kostnadseffektivt sätt kan utvinna förnybar energi från långsamma havs- och tidvattenströmmar. Med beviljade utvecklingsmedel om mer än 40 miljoner euro från bland andra Europeiska regionala utvecklingsfonden, European Innovation Council och InnoEnergy är Minesto EU:s största investering inom marin energi. Minesto grundades år 2007 och är verksamt i Sverige, Wales, Nordirland och Taiwan. Minestos huvudägare är BGA Invest och Midroc New Technology. Bolagets aktie (MINEST) är föremål för handel på Nasdaq First North Stockholm. Certified Adviser är G&W Fondkommission, e-post: ca@gwkapital.se, telefon: 08-503 000 50.