Minesto: Mot nya horisonter (Västra Hamnen)

Västra Hamnen Corporate Finance har publicerat en analysuppdatering om Minesto. Ett antal utvecklingssteg under hösten har fått oss att se över värderingsmodellen och vi höjer vårt värderingsintervall till 13,70 - 21,10 SEK per aktie, skriver Västra Hamnen.

• Tekniska framsteg, nytt projekt och välfylld kassa
  • Marknadspotentialen har ökat sedan vår förra analys
  • Vi ser högre intäkter på sikt och höjer vårt värderingsintervall

Utvecklingen i Minesto har tagit stora kliv framåt under hösten. Bland de största framstegen kan nämnas att bolaget har säkrat sin långsiktiga finansiering, att det har adderat en installationsplats i Frankrike och att utvecklingen av tekniken har fortsatt, vilket har utökat marknadspotentialen och höjt den förväntade märkeffekten för kraftverken. Dessutom fortlöper det mycket lovande projektet på Färöarna enligt plan. Sammantaget motiverar detta ett antal revisioner av vår värderingsmodell som gör att vi nu ser ett markant högre motiverat värde för aktien.

Den fullständiga rapporten finns tillgänglig här.

Rapporten är sammanställd som en del av tjänsten Marknadsfokus, Västra Hamnen Corporate Finances erbjudande inom uppdragsanalys.

Detta är ett pressmeddelande från Västra Hamnen Corporate Finance AB.
Web:
vhcorp.se