Bästa GPS tracker från MiniFinder 2022

Report this content

Söker du en GPS tracker? MiniFinder har levererat spårsändare under 10 års tid, och vet vad som krävs av en riktigt bra GPS-tracker. Vi vägleder dig till rätt produkt för dina behov. Här är rekommendationerna för våra bästa GPS-trackers 2022!

GPS-tracker för bil, MiniFinder Zepto & MiniFinder Xtreme

GPS-trackers för bilar finns i flera olika alternativ. Den bästa lösningen enligt oss är en spårsändare baserad på OBD-teknik. Denna typ av spårsändare kopplas enkelt in via bilens diagnostikuttag, och blir därför nästintill omöjlig för obehöriga att hitta och avlägsna. Dessutom behöver man inte bekymra sig över att ladda GPS-trackern, eftersom det inte finns något batteri. Trackern drivs helt och hållet via OBD-kopplingen.

MiniFinder Zepto är en extremt liten men kraftfull OBD-tracker. En bonus med MiniFinder Zepto är dessutom att den är en godkänd spårsändare enligt SSF, vilket ger dig försäkringsfördelar. Den fungerar även som ett komplett stöldskydd, samtidigt som den enkelt går att koppla mot vårt spårningssystem och elektroniska körjournal för en mängd olika ändamål.

MiniFinder Zepto

• Behöver inte laddas
  • Svår att upptäcka
  • Enkel installation
  • Väldigt exakt positionering
  • Möjlighet att koppla mot MiniFinder GO spårningssystem + vår elektroniska körjournal

Nackdelar

• Enbart för bil och fordon
  • Fast installation

Passar dig som

• Vill ha koll på din bil dygnet runt, året runt
  • Använder din bil i företaget eller tjänsten och måste föra körjournal
  • Vill få försäkringsfördelar

Upptäck MiniFinder Zepto!

Alternativet är en GPS-tracker som fästs med magnet. Detta passar dig som exempelvis vill kunna använda din tracker till att spåra även andra fordon som saknar ett OBD-uttag. MiniFinder Xtreme har en kraftfull magnet som går att fästa mot valfri metallyta och innehåller ett väldigt kraftfullt batteri.

MiniFinder Xtreme

• OBD-uttag krävs inte
  • Går att använda för annat än enbart fordon
  • Kraftfull hårdvara

• Större storlek på hårdvara
  • Batteri behöver laddas regelbundet

• Inte har möjlighet att spåra ditt fordon via OBD-uttag
  • Vill kunna spåra annat än enbart fordon med samma hårdvara

Upptäck MiniFinder Xtreme!

GPS-tracker för barn, vuxna och äldre: MiniFinder Nano & MiniFinder Pico

Våra GPS-trackers för personskydd finns i olika utformningar och kan användas av många, alltifrån barn till vuxna och äldre personer. De ökar tryggheten i vardagen och innehåller funktioner som kommer väl till hands vid olika utsatta situationer. Hos MiniFinder går det att anpassa GPS-trackern utifrån olika behov och de kan bäras på flera olika sätt, allt utifrån hur användaren vill ha det. Och det viktigaste av allt – alla våra spårsändare är enkla att ta med sig och gör inte användaren begränsad till sitt eget hem.

Vår populäraste GPS-tracker för personer är MiniFinder Nano och den bärs oftast som en klocka runt handleden. Den innehåller bland annat en tydlig panikknapp med möjlighet att koppla direkt mot larmcentral, fallsensor och samtalsfunktion. MiniFinder erbjuder också en mindre annan typ av GPS-larm i MiniFinder Pico, som går att ha sig i fickan eller fästa i ett halsband runt halsen. Den innehåller liknande funktionalitet som Nano, den största skillnaden är hur den är designad.

MiniFinder Nano

Fördelar

• Mobilt trygghetslarm som ej är begränsad till hemmet
  • Används enklast som en klocka runt handleden
  • Innehåller alla nödvändiga funktioner för ett mobilt trygghetslarm
  • Lätt att använda för alla åldersgrupper

Passar dig som

• Vill bära enheten runt handleden
  • Vill känna sig tryggare i sin vardag, oavsett anledning

Upptäck MiniFinder Nano!

MiniFinder Pico

• Liten GPS-tracker som man enkelt tar med sig
  • Går att placera i tex jackfickan eller ryggsäcken
  • Innehåller alla nödvändiga funktioner för ett mobilt trygghetslarm
  • Lätt att använda för alla åldersgrupper
  • Finns både som 2G + 4G modell

• Ej vill använda din GPS-tracker runt handleden
  • Passar utmärkt om man vill ha den med sig på ett mer diskret sätt
  • Vill känna sig tryggare i sin vardag, oavsett anledning

Upptäck MiniFinder Pico!

GPS-tracker för cykel: MiniFinder Pico Lite

Cykelstölder är sedan länge ett stort problem i samhället och det drabbar tusentals personer varje år. Ett bra knep för att underlätta vid en cykelstöld kan därför vara ett investera i en mini GPS tracker. Då det kan vara oerhört svårt att hitta en stulen cykel igen, kan just positioneringen med hjälp av en spårsändare vara helt avgörande för om man får tillbaka sin cykel eller inte.

MiniFinder Pico Lite är en av våra minsta spårsändare som går att applicera på många olika områden. Den blir alltmer populär att använda på cyklar och idag ser vi ett stort behov hos våra kunder att använda sig av just denna spårsändare på sin cykel. Pico Lite innehåller inga knappar och är därför väldigt användbar för just spårning av olika mindre värdesaker. Men trots sin lilla storlek innehåller den flera smarta funktioner som gör att man vid en cykelstöld enkelt kan hitta dess exakta position. Förutom realtidspositionering, innehåller den även möjlighet att skapa “säkra områden” där du som användare får pushnotis om den plötsligt skulle lämna ett förutbestämt säkert område.

MiniFinder Pico Lite

Fördelar

• Fungerar som ett utmärkt stöldskydd
  • Innehåller flera smarta larmfunktioner, som exempelvis “säkra områden”

Passar dig som

• Vill stöldskydda din cykel eller annan mindre värdesak
  • Den passar även utmärkt som alternativ för mobilt trygghetslarm, om man som användare ej har behov av panikknapp

Upptäck MiniFinder Pico Lite!

GPS-tracker för katt & hund: MiniFinder Atto Pro

Det blir mer och mer populärt att spåra sina husdjur för att öka deras trygghet. Användning av specialdesignade spårsändare för katt och hund gör att man som djurägare kan hålla koll på sitt husdjur även på avstånd. Det kan handla om när husdjuret är lös i skogen eller ensam ute på tomten. Oavsett vad så finns det mycket som kan hända, alltifrån stöld till att djuret springer bort. Då kan en smidig och enkel GPS tracker för husdjur vara räddaren i nöden.

MiniFinder Atto Pro är vår senaste modell för att spåra sina husdjur. Den används framförallt av katter och hundar, men vi ser även en ökad användning på hästar och olika typer av gårdsdjur. Den är också utmärkt vid jakt och fungerar som en fulländad hundpejl för jakthundar av alla storlekar. Den innehåller flera smarta larmfunktioner, där den mest använda är funktionen för “säkra områden”, där du som ägare bland annat kan få larm om djuret plötsligt skulle lämna ett förutbestämt område.

MiniFinder Atto Pro

• Ökar säkerheten för djuret
  • Flera smarta larmfunktioner, som exempelvis “säkra områden” och skallindikator
  • 100% vattentålig och extremt hållbar hårdvara
  • Fästes enkelt på djurets halsband

Passar dig som

• Den passar alla olika slags djur, framförallt husdjur såsom hund och katt, om ägaren känner att den vill ha bättre koll och öka säkerheten för djuret
  • Den passar även utmärkt som hundpejl vid jakt

Upptäck MiniFinder Atto Pro!

GPS-tracker för båt, mc & ATV: MiniFinder Xtreme

När det kommer till spårning av större värdesaker, som exempelvis en båt eller motorcykel, krävs det en större och mer kraftfull GPS tracker. Det gäller att den klarar av extrema förhållanden utomhus, vilket gör att fokuset bör vara på att hårdvaran ska vara så tålig och kraftfull som möjligt.

Vår MiniFinder Xtreme är designad med ett magnetiskt fäste och har ett extra långvarigt batteri. Den används flitigt av båtägare som vill stöldskydda sina båtar och båtmotorer, men den fungerar även för bland annat motorcykel, ATV, husbil/husvagn och containrar. Hårdvaran är extremt tålig och fungerar därför utmärkt för utomhusbruk.

MiniFinder Xtreme

Fördelar

• Fungerar som ett stöldskydd av större värdesaker
  • Passar till fordon som saknar OBD-uttag