Säkerhet i fokus: MiniFinder lanserar mobilt trygghetslarm med 4G

MiniFinders mobila trygghetslarm Nano lanseras nu med 4G-anslutning.

MiniFinder erbjuder flera innovativa säkerhetslösningar som anpassas efter användarens specifika behov. Världens tekonologi utvecklas ständigt och MiniFinder vill säkerställa att deras kunder har tillgång till den senaste och bästa tekniken.

Det mobila trygghetslarmet Nano 4G erbjuder bättre anslutning och utökad räckvidd med fler uppkopplingsmöjligheter som kommer att höja användarens totala användarupplevelse.

MiniFinder Nano 4G funktioner:

• Förbättrad realtidspositionering med en uppdateringsintervall på 10 sekunder under pågående larm.
  • Optimerad och förbättrad fallarmsdetektor med förnyad intelligens som noggrant förutsäger fallet baserat på påverkan och rörelse.
  • Utökad räckvidd med en precis indikation på positionering genom att vara ansluten till max 10 telefonnummer, 10 olika WiFi nätverk och upp till 20 MiniFinder Beacons.
  • Möjlighet att visa position samtidigt som ett samtal pågår. Detta säkerställer att din position delas med förinställda nödkontakter under larmet.
  • Optimerad batteritid, nu med +20% extra batteritid jämför med tidigare version av Nano. Detta möjliggör 24-32 timmars användning vid 30 sekunders uppdateringsintervall.

Läs mer om Nano 4G här: https://shop.minifinder.com/sv/nano

MiniFinder Sweden AB
marketing@minifinder.com

MiniFinder är ett IoT företag som utvecklar produkter och tjänster som baserar sig på GPS-teknik. Idag är vi ett stadigt växande bolag som erbjuder helhetslösningar inom flera områden, såsom vård och omsorg, fleet management, säkerhet, och djur. Vår verksamhet bygger på egenutvecklade produkter och tjänster som kännetecknas av kvalitet, unik design och hög precision. Vi anpassar produkter och tjänster efter kundernas behov och erbjuder innovativa lösningar som förenklar vardagen för alla våra kunder. Vi strävar efter att fortsätta växa, både på den svenska och internationella marknaden, och hjälpa kunder koppla upp allt värdefullt till IoT molnet. Vår målsättning är att ligga i teknisk framkant och bli marknadsledande inom utveckling av IoT produkter och platstjänster. Läs mer: https://minifinder.se/