Di 152 och Di 183, nya multi-funktionella kopiator/skrivare från Minolta

Di 152 och Di 183, nya multi-funktionella kopiator/skrivare från Minolta Dessa maskiner fungerar som kontorets nya kommunikationscentral i och med att de skriver ut, kopierar, faxar, skannar samt klarar av att sända dokument direkt som E-post. Ingen behöver slösa bort tid på rutinjobb som att skriva ut, kopiera eller faxa eftersom båda maskinerna är den optimala lösningen för att hantera dokument. Båda modellerna har en öppen och moduluppbyggd arkitektur och kan enkelt integreras i företagets befintliga informationsflöde. De fungerar som en kommunikationscentral i dokument­hanteringsprocessen oavsett vilken typ av hantering som krävs - utskrift, kopiering, faxning, skanning eller e- post. Di152 och Di183 kombinerar inte bara fem olika funktioner de spar även tid, möda och pengar eftersom det endast krävs en servicepartner samt att alla tre utskriftsfunktionerna använder sig av samma förbrukningsmaterial. Utskriftshastighe 15 respektive 18 sidor/min t: Upplösning: 600 x 600 dpi Faxa: Direkt från dator, Internetfax, faxar över internet till samma kostnad som ett lokalsamtal (tillval) Skanna: Upp till A3 format och faxa direkt E-post: E-posta dokument som pdf- eller tif-fil direkt från maskinen. PageScope: Programvara som förenklar nätverksadministrationen Minoltas programvara PageScope förenklar nätverksadministrationen. Skrivardrivrutiner kan installeras direkt till olika datorer och de som har identiska inställningar kan installeras samtidigt i nätverket. Dessutom kan alla datorer enkelt övervakas samt den dagliga utskriftsvolymen snabbt tas fram och analyseras. Om något fel skulle uppstå så meddelas nätverksadministratören via e-post. PageScope = Praktisk - eftersom allt kan skötas från en arbetsplats. Uppskattat marknadspris är från ca 17.000 kr. Minoltas sv/v Dialta-familj består idag av: Di151, Di152, Di183, Di251/251f, Di351/351f, Di450, Di550, Di620, Di750. För mer information: Göran Åslund, produktchef Minolta tel: 08-627 75 00 mobil: 0708-96 75 37 e-post: goa@minolta.se www.minolta.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se