Minolta Flash Meter VI, kombinerad spot- och blixtljusmätare

Minolta Flash Meter VI, kombinerad spot- och blixtljusmätare Minolta Flash Meter VI är en ny multifunktionsmätare som utöver alla de egenskaper som finns i Minoltas tidigare blixtljusmätare även har funktioner för spotljusmätning. Därmed kombinerar den två instrument i ett och kan dessutom samtidigt visa värdet av infallande och reflekterat ljus, vilka kan jämföras via latitudskalan. Både professionella fotografer och krävande amatörer fäster stor vikt vid exakt inställning av slutartider och bländarvärden, eftersom motivets belysning har stor inverkan på de färdiga bilderna. För dessa fotografer är en exponeringsmätare ett viktigt verktyg. Flash Meter VI bygger på ett dioptriskt system och har en kompakt och elegant konstruktion och en stor display med inbyggd belysning. Utöver konventionella analysfunktioner som hjälper till att beräkna förhållandet mellan blixt- och befintligt ljus, ljusstyrkeskillnader, exponeringspåverkan etc, inkluderar den även en avancerad spotmätare med 1o mätvinkel. Den tydliga displayen redovisar inte bara uppmätta värden utan även filmlatituden som gör det möjligt att simulera motivets reproduktion på filmen. För att analysera ljusets inverkan på motivet kan upp till 10 uppmätta värden lagras för att sedan användas till genomsnittsberäkning av exponeringen. Pris och tillgänglighet Minolta Flash Meter VI finns i fotohandeln i början av februari 2003. Priset hamnar på ca 5 995 kronor inklusive moms. För mer information kontakta Minolta Svenska AB Ola Gustafsson Tfn 08-627 75 67 Mobil 0704-21 22 40 E-post ola.gustafsson@minolta.se www.minolta.se Click here to view pictures: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=23708 Ett engelskt dokument med utförliga tekniska specifikationer kan hämtas från www.minolta.se/pe/docs/fm6.rtf Högupplöst färgbild med fri publiceringsrätt kan hämtas från www.newsonline.se/minolta Bilder på hela produktsortimentet finns att hämta på Minoltas bildbank www.minolta.se/pe/bilder.html ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/27/20030127BIT00230/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/27/20030127BIT00230/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/27/20030127BIT00230/bild.html Pictures