Minolta lanserar Zoom 80 - prisvärd kompaktkamera med säker filmladdning!

Minolta lanserar Zoom 80 - prisvärd kompaktkamera med säker filmladdning! Minolta Zoom 80 är en elegant och extremt lätt 35 mm kompaktkamera som rymmer ett zoomobjektiv med omfånget 38 till 80 mm (2,1x zoom). Den nya kameran är försedd med autofokus, exponerings-automatik och flera blixtinställningar samt säker filmladdning. Funktionen säker filmladdning förhindrar att exponerade bilder förstörs genom oavsiktlig öppning av filmluckan. Filmen spolas till slutet när den laddas, varefter återspolning sker en bild i taget, vilket innebär att den exponerade filmen skyddas inne i filmkassetten. Tack vare sitt kompakta format är Zoom 80 en idealisk kamera som man alltid kan bära med sig för att fånga oförglömliga ögonblick. Minoltas asfäriska zoomobjektiv säkerställer klara och skarpa bilder med utmärkt kontrast oavsett fokusavstånd. Zoom 80 mäter 110 x 60 x 46,5 mm och väger endast 155 gram, vilket innebär att den är en av de minsta och lättaste i sin klass. Det aktiva autofokussystemet är snabbt och exakt, även i situationer med låg kontrast och exponeringsautomatiken optimerar kamerans inställningar för att ge välexponerade bilder. Pris och tillgänglighet Minolta Zoom 80 finns i handeln från mitten av september 2002 och ca- priset blir 995 kr inkl. moms. Kameran levereras inkl. väska, film och batterier. För mer information kontakta Minolta Svenska AB Ola Gustafsson Tfn 08-627 75 67 Mobil 0704-21 22 40 E-post ola.gustafsson@minolta.se www.minolta.se Ett utförligare dokument med tekniska specifikationer kan hämtas från www.minolta.se/pe/docs/zoom_80.rtf Click here to view pictures: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=21158 Högupplöst färgbild med fri publiceringsrätt kan hämtas från www.newsonline.svmedia.se/minolta ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/03/20020903BIT00180/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/03/20020903BIT00180/wkr0002.pdf