Minolta Zoom 110, prisvärd och lättanvänd kompaktkamera

Minolta Zoom 110 - prisvärd och lättanvänd kompaktkamera Minolta Zoom 110 är en ny 35 mm kompaktkamera som bygger på grundtanken att prestanda och stil inte behöver kräva en hög prislapp. Autofokus, zoomobjektivet (38 till 110 mm), det smidiga formatet, automatisk blixt och enkla inställningar gör kameran till ett idealiskt val när man snabbt och enkelt vill föreviga familj och vänner, speciella platser och händelser. Zoomobjektivet 38-110 mm innehåller två dubbelsidiga asfäriska element, och med fokusering i 1 000 steg garanteras klara, skarpa och kontrastrika bilder oavsett fokusavstånd. Kamerans stilfulla design ger ett elegant intryck, och filmen skyddas av ett filmkammarlås som förhindrar oavsiktlig öppning av filmluckan. Den inbyggda blixten aktiveras automatiskt vid svagt ljus, och med kameran inställd för nattporträtt regleras blixtljuset för att motivet ska framhävas naturligt mot bakgrunden. Zoom 110 har dessutom även ett läge för fotografering av landskapsmotiv samt självutlösare som fördröjer exponeringen med ca 10 sekunder. Sökaren är speciellt utformad för att underlätta för personer som bär glasögon. Tack vare kamerans minimala mått (114 x 62 x 46 mm) och låga vikt (185 gr) är den enkel att bära med sig i alla lägen. Pris och tillgänglighet Minolta Zoom 110 finns i fotohandeln från och med mitten av februari 2003 och ca priset blir 995 kronor inklusive moms. För mer information kontakta Minolta Svenska AB Ola Gustafsson Tfn 08-627 75 67 Mobil 0704-21 22 40 E-post ola.gustafsson@minolta.se www.minolta.se Click here to view pictures: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=23555 Ett engelskt dokument med utförliga tekniska specifikationer kan hämtas från www.minolta.se/pe/docs/zoom110.rtf Högupplöst färgbild med fri publiceringsrätt kan hämtas från www.newsonline.se/minolta Bilder på hela Minoltas produktsortiment kan hämtas från www.minolta.se/pe/bilder.html ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/17/20030117BIT00450/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/17/20030117BIT00450/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/17/20030117BIT00450/bild.html Pictures