AdventHealth for Children andra sjukhus i Florida att investera i Miris HMA®

AdventHealth har sex intensivvårdsavdelningar för neonatalvård i centrala Florida. Sjukhusgruppens neonatalvårdsavdelning vid AdventHealth for Children i Orlando är en nivå IV NICU som erbjuder den högsta nivån av neonatalvård. Neonatalvårdsavdelningen väljer nu att investera i ett Miris HMA® system för att ytterligare öka kvalitén på den vård de erbjuder sina minsta patienter. Affären blir Miris andra installation i Florida och ordern har ett värde om ca 550 000 kr med beräknade årligt återkommande intäkter om ca 40 000 kr.

AdventHealth hälsovårdssystem driver 53 sjukhus i nio delstater i USA och är det näst största sjukhusnätverket i Florida. AdventHealth Orlando är med sina 1 400 bäddar det största sjukhuset i centrala Florida och det tredje största sjukhuset i USA. AdventHealth for Children's NICU i Orlando är designerad som en nivå IV NICU vilket innebär att de erbjuder den högsta nivån av vård som finns tillgänglig för för tidigt födda och kritiskt sjuka nyfödda. De hanterar därmed de mest komplexa medicinska fallen och kan utföra operationer för förvärvade och medfödda tillstånd. Neonatalvårdsavdelningen rankades nyligen som den bästa neonatalvårdsavdelningen i Florida och nummer 32 i USA av News and World Report.

Neonatalvårdsavdelningen vid AdventHealth for Children har nu inkommit med en order på ett Miris HMA® system. Utrustningen kommer att levereras i november och planerad installation är i början av nästa år. Installationen blir Miris andra på en neonatalvårdsavdelning i Florida. Den första installationen, som meddelades i ett nyhetsbrev 2023-10-09, var på Holtz Childrens Hospital i Miami.

”Som tidigare nämnt är Florida en stat Miris jobbar intensivt med att etablera oss i. Vi är glada att kunna meddela att vi nu så snart efter installationen på Holtz Childrens Hospital har fått ännu en order från en neonatalvårdsavdelning i Florida” säger Marie Ekholm, säljchef på Miris. ”Florida har över 70 neonatalvårdsavdelningar varav 37 är nivå 3 och 4, dvs vår primära kundgrupp. Det finns med andra ord mycket affärer kvar att göra i staten. Att två neonatalvårdsavdelningar i Florida inom kort kommer att ha program för individualiserad berikning ger oss ett mycket viktigt verktyg i arbetet med att bearbeta övriga neonatalvårdsavdelningar i staten” avslutar Marie.

Ordern har ett värde om ca 550 000 kr med beräknade årligt återkommande intäkter om ca 40 000 kr.