Miro Studios - artist och showskolan där alla spelar roll

Report this content

Miro Studios - artist och showskolan där alla spelar roll Nu startar ett nytt nöjescentrum och mötesplats för barn och ungdomar som vill stå på scen, dansa, sjunga eller spela. Artist- och showskolan Miro Kids flyttar till Miro Studios. Det betyder att verksamheten fördubblas. I de nya lokalerna finns flera inspelningsstudios och repstudios samt ett internetcafé. - Vi har ju sett hur de elever som gått hos oss växer och får bättre självförtroende. Att nu kunna erbjuda fler barn och ungdomar ett bredare utbud och plats är det bästa som kan hända, säger Michel Rosta, en av grundarna av Miro Kids. Miro Kids, som nu blir Miro Studios, startade 1993 av Marie och Michel Rosta. Båda kom från nöjesindustrin, Michel var en av medlemmarna i den framgångsrika showgruppen Kicks. - Artistvärlden är en hård värld. Det vi ville när vi startade var att skapa en unik miljö där barnen fick lära sig uppträda, sjunga och dansa på sina egna villkor. Utan krav på prestation. Vårt viktigaste syfte är att stärka barnens självförtroende och självkänsla, säger Michel Rosta. Alla som går utbildningar på Miro Studios avlutar sina kurser genom att göra ett scenframträdande. Detta för att stärka sitt självförtroende och få en erfarenhet som man har nytta av hela livet. De nya lokalerna på Kungsholmen innebär en helt ny miljö med tre repetitionsstudios för dans och scenteknik samt två inspelningsstudios för egna demos och musikproduktioner. I Miro Studios Internetcafé kommer eleverna att kunna lägga upp och visa sina egna demos på Miro Studios hemsida. Vi bygger också en TV kanal på webben. - Många produktionsbolag vänder sig till oss för att hitta barn som vill vara med, och som har självförtroende nog att vara det. Vi hjälper gärna till, men det måste vara på barnens villkor. Miro Kids finns idag i Stockholm och i Västerås. Planer finns att utöka verksamheten och målet är att inom fem år finnas i ytterligare 15 städer. För mer information och bilder kontakta: Michel Rosta Mobil: 070 - 270 06 07 E-mail: michel.rosta@miro.se Hemsida: www.miro.se Miro Studios är en artist och showskola för barn och ungdomar mellan 4 och 20 år. Den startades 1993 av Marie och Michel Rosta, båda med lång erfarenhet från showbranschen. Idag går nära 900 elever på Miro Studios. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/23/20030122BIT01070/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/23/20030122BIT01070/wkr0002.pdf