Johan Lagerhäll ny CFO för Miroi-koncernen

Report this content

Johan Lagerhäll efterträder Magnus Uvhagen som på konsultbasis ansvarat för att omstrukturera Miroi-koncernens ekonomifunktion. Johan börjar den 1 maj 2014 och blir i samband med detta ny medlem av koncernledningen.

Johan Lagerhäll har lång erfarenhet av ledande befattningar från andra bolag i branschen. Fram till 2013 arbetade han som Operativ chef för Lernia Utbildning. Tidigare så har han även varit VD för Competens samt tillförordnad koncernchef och Ekonomidirektör för Lernia-koncernen.

- Vi siktar på att fortsätta växa med bibehållen kvalitet i vår leverans. I Johan Lagerhäll så har vi funnit en meriterad CFO som har gedigen branschkunskap och stort kunnande inom ekonomi och ledningsarbete. Hans kompetenser kommer att bli viktiga hörnstenar i nästa steg på vår resa, berättar VD, Ole Oftedal.

Ole Oftedal fortsätter:

- Med Johans erfarenhet och breda kompetens så är han precis rätt person att ta vid och vidareutveckla det arbete som Magnus Uvhagen har påbörjat. Fokus ligger framöver på genomförandet av koncernens långsiktiga affärsstrategi som inbegriper att utveckla nya produkter, öka effektiviteten och höja kvaliteten i vår verksamhet, till förmån för att våra deltagare.

Magnus Uvhagen återgår i samband med Johan Lagerhälls tillträde till konsultverksamhet i egen regi.

Johan Ljungdahl
Kommunikationschef  Miroi

e-post: johan.ljungdahl@miroi.se
Mob: 0722-47 87 29
www.miroi.se

Miroi är ett kunskapsföretag som erbjuder skräddarsydda lösningar för att vägleda människor till ett nytt arbetsliv. Vi har funnits i över två decennier och har fler än 1000 engagerade medarbetare på över hundra platser, från Kiruna i norr till Malmö i söder.