Mirovia Group expanderar – rekryterar Patrik Stridh som ny M&A Director

Report this content

Mirovia Group rekryterar tidigare M&A-ansvarig på AFRY för att expandera sin bolagsportfölj ytterligare.

Sedan starten i september 2020 har Mirovia Group förvärvat åtta stycken bolag som erbjuder mjukvarulösningar och nischade IT-tjänster inom verksamhetskritiska områden. Nu expanderar man genom att anställa Patrik Stridh, tidigare M&A-ansvarig för division Infrastructure på AFRY.

”Rollen som M&A Director är mycket viktig för vår fortsatta tillväxt. Med sin kompetens, sitt driv och sin gedigna branschkunskap så kommer Patrik att bidra med en betydande del i Mirovias fortsatta resa”, säger Sebastian Karlsson, VD och grundare av Mirovia Group

Mirovia erbjuder sina entreprenörer operationell rörlighet, ett långsiktigt och stabilt ägande och ett större sammanhang där man som entreprenör får ta del av systerbolagens lösningar, utmaningar, inspiration och kunskap. Just Mirovias unika strategi ser Patrik fram emot att arbeta med.

”Det som lockar mig med den här modellen är Mirovias koncept för att ha kvar nyckelpersoner och den operativa friheten i bolagen. Entreprenörerna behåller sin kultur, sitt varumärke, och det är ett attraktivt sätt för dem att fortsätta bygga värde kring sin verksamhet. Jag tror att det här är rätt sätt framåt, och att man har kommit så här långt på drygt 1,5 år är jag imponerad över. Jag vet hur mkt jobb det är att driva en sådan här process, och jag ser fram emot att få vara en del av Mirovia”, säger Patrik.

Patrik kommer att tillträda sin tjänst i mitten av april.

Om Mirovia:

Mirovia är en nordisk koncern som investerar i entreprenörsledda bolag som erbjuder mjukvarulösningar och nischade IT-tjänster, samt tekniska konsulter. Mirovia grundades 2020 med målet att vara en aktiv ägare och affärspartner till små och medelstora bolag som har fortsatt självstyre över sin verksamhet. Mirovia Groups omsättning uppgick till drygt 300 MSEK pro forma under 2020.

För mer information, vänligen kontakta:

Sebastian Karlsson, VD och medgrundare, på mailadress sebastian@mirovia.io

www.mirovia.io

Snabbfakta

Mirovia Group rekryterar Patrik Stridh - tidigare M&A-ansvarig på AFRY - för att expandera sin bolagsportfölj ytterligare.

Citat

Sebastian Karlsson, VD och grundare av Mirovia Group