Mirovia Groups dotterbolag Lemontree ingår partnerskap med SmartBear

Report this content

Lemontree ingår partnerskap med SmartBear, marknadsledande inom verktyg för mjukvaruutveckling, och kan som enda partner i Norden erbjuda lokal support av SmartBears produkter, på både svenska och norska.

-          Vi strävar alltid efter att ligga i framkant av tekniken med spännande och relevanta partnerskap. Vi är därför stolta över att presentera SmartBear som det senaste tillskottet bland våra partners och att vi därmed för första gången kan erbjuda lokal support i Norden, säger Rickard Ridderström, VD på Lemontree.

I 20 års tid har Lemontree arbetat med automatisering och digitalisering i olika former, där test och kvalitet har varit tongivande. Genom att kombinera Lemontrees expertis inom testautomation med SmartBears marknadsledande lösningar kommer företagen att kunna erbjuda sina kunder en unik lösning. Förutom att man nu kan köpa SmartBears produkter via Lemontree, så kommer Lemontree även att erbjuda lokal support av SmartBears produkter på svenska och norska, vilket tidigare inte varit möjligt.

-          En viktig del i vår strategi är att leverera de mest effektiva lösningarna som förbättrar, förenklar och uppnår kundens mål. Därför väljer vi att arbeta med partners där vi anser att produkterna och lösningarna håller högsta klass. SmartBear är en av dessa leverantörer. Vi ser fram emot att gräva djupt i tekniken för att hjälpa företag i Sverige och Norge att utöka sin API-testning, berättar Rickard.

-          Den nordiska regionen har blivit en av världens snabbast växande områden för innovation. Lemontrees oöverträffade engagemang för sina kunder bevisas av deras förmåga att automatisera komplexa processer och implementera transformativa teknologier i den takt som verksamheten kräver. Vi är glada över att samarbeta med ett företag med den bredd av tjänster och beprövad meritlista som finns hos Lemontree, säger Ed Greenwood, EMEA Channel and Alliances Manager på SmartBear.

Om Lemontree:

Lemontree automatiserar processer som gör att deras kunder både kan öka förändringstakt och kvalitet i sina digitala tjänster. De hjälper sina kunder att nå resultat genom att förenkla det som är svårt och ta bort det som tar tid. Lemontrees kunder finns främst bland teleoperatörer, bank och finans samt försäkring i Sverige och Norge. Bolaget har sitt säte i Stockholm och har idag 40 medarbetare.

Om Smartbear:

SmartBear gör verktyg som effektiviserar DevOps-processer. Deras portfölj sträcker sig från test automation, API livscykel, samarbete, prestandatest, testledning och mer. Deras filosofi är öppenhet, varför de erbjuder öppen källkod. Därför bygger de sina produkter så att de är lätta att prova, lätta att köpa och lätta att integrera. Deras produkter används av 15 miljoner utvecklare, testare och driftingenjörer i över 24 000 organisationer över hela världen.

Patric Helje, COO på Lemontree

patric.helje@lemontree.se