• Mirovia AB/

Mirovia har framgångsrikt emitterat ytterligare obligationer om 400 miljoner kronor inom ramen för bolagets existerande obligationslån

Report this content

Mirovia AB (publ) (”Mirovia” eller ”Bolaget”) har framgångsrikt emitterat ytterligare obligationer om 400 miljoner kronor (”Obligationerna”) under Bolagets existerande seniora säkerställda obligationslån varpå den totala utestående volymen kommer att öka till 800 miljoner kronor. Obligationslånet löper med en rörlig ränta om 3m STIBOR + 825 baspunkter och obligationerna placerades på 99,50% av par. Obligationsemissionen möttes av stort intresse från nordiska och internationella investerare och orderboken var övertecknad.

Emissionslikviden från Obligationerna kommer att användas för att finansiera ytterligare tilläggsförvärv och Bolaget avser att ta upp Obligationerna till handel på företagsobligationslistan vid Nasdaq Stockholm.

Vi är oerhört stolta över att ha utökat vårt obligationslån med ytterligare 400 miljoner kronor och tacksamma för våra investerare som fortsätter att tro på oss och våra portföljbolag i en annars osäker marknad. Vi är också tacksamma för det täta samarbete vi haft med våra rådgivare i processen. Transaktionen visar på det förtroende som investerarna har för Mirovias affärsmodell och möjliggör även vår fortsatta tillväxt. Med detta kapitaltillskott kommer vi att kunna fortsätta förvärva stabila och lönsamma bolag” kommenterar Sebastian Karlsson, VD och medgrundare till Mirovia.

Pareto Securities AB agerade “sole bookrunner” och Gernandt & Danielssion agerade legal rådgivare i samband med obligationsemissionen.

Om Mirovia:

Mirovia är en nordisk koncern som investerar i entreprenörsledda bolag som erbjuder mjukvarulösningar och nischade IT-tjänster, samt tekniska konsulter. Mirovia grundades 2020 med målet att vara en aktiv ägare och affärspartner till små och medelstora bolag som har fortsatt självstyre över sin verksamhet. Mirovia Groups omsättning uppgick till 326.9 MSEK pro forma under 2021.

För mer information, vänligen kontakta:

Sebastian Karlsson, VD och medgrundare, på mailadress sebastian@mirovia.io

Peter Olofsson, CFO på peter@mirovia.io

www.mirovia.io

Denna information är sådan information som Mirovia AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2 juni 2022 kl. 18:30 (CEST).