Mirovia Nordic AB (publ) förtidsinlöser samtliga utestående obligationer

14 juli 2023, 20:15pm CEST

Mirovia Nordic AB (publ) (”Mirovia”) meddelar att Mirovia kommer att lösa in samtliga sina befintliga utestående obligationer den 15 augusti 2023

Mirovia meddelar att bolaget genomför en förtida inlösen av sina befintliga utstående seniora säkerställda företagsobligationer 2021/2024 med ISIN SE0015938378 med ett totalt utestående belopp om 800 MSEK (”Obligationerna”).

Förtida inlösen kommer ske den 15 augusti 2023. I enlighet med villkoren för Obligationerna kommer Obligationerna att lösas in till inlösenpriset 102,8875 procent av det totala nominella beloppet (d.v.s. 1 286 093,75 kronor per obligation) tillsammans med upplupen men obetald ränta (”Inlösenbeloppet”).

Inlösenbeloppet kommer att betalas till varje person som vid arbetsdagens slut den 8 augusti 2023 är registrerad som innehavare av Obligationerna i skuldböckerna som upprätthålls av Euroclear Sweden. I samband med inlösen kommer de Obligationerna att avnoteras från Nasdaq Stockholm.

En underrättelse om förtida inlösen kommer att sändas den 17 juli 2023 till direktregistrerade ägare av de Obligationerna enligt skuldböckerna per den 14 juli 2023. Underrättelsen om förtida inlösen kommer även att finnas tillgänglig på Mirovias hemsida https://mirovia.io/

Gernandt & Danielsson agerar legal rådgivare till Mirovia i samband med den förtida inlösen.

Om Mirovia:

Mirovia är en koncern som investerar i entreprenörsledda bolag som erbjuder mjukvarulösningar och nischade IT-tjänster. Mirovia grundades 2020 med målet att vara en aktiv ägare och affärspartner till små och medelstora bolag som har fortsatt självstyre över sin verksamhet.

För mer information, vänligen kontakta:

www.mirovia.io