Delårsrapport januari-mars 2009

Väsentliga händelser under perioden - Rörelseresultatet uppgick till -1 833 KSEK (- 1 045 motsvarande period föregående år). - Nettoomsättningen uppgick till 0 KSEK (0). - Resultatet per aktie uppgick till - 0,01 SEK (- 0,01) . - Uppdaterad information visar bekräftade och potentiella oljereserver på 22 miljoner fat. - Joint Activity-avtal avseende gasfältet under slutförhandling. - Produktionstester pågår från tredje prospekteringsbrunnen. - Pantrealisation avseende emissionslikvid påbörjad. Väsentliga händelser efter perioden - Prioritetsordningen av pantrealisationen fastställd. - Styrelsen konstaterar att pantrealisationen inte kan forceras utan att riskera att värdet av panterna reduceras. - Förhandlingar avseende gasfältet avslutade. Slutligt kontrakt skall upprättas och undertecknas. - Utvärdering av utfört prospekteringsarbete pågår. - Beslut har tagits om kraftiga kostnadssänkningar både i Sverige och Ukraina för att säker- ställa bolagets uthålliga likviditet. Nästa delårsrapport, avseende perioden januari-juni 2009, publiceras den 26 augusti 2009. Bolagets årsstämma för 2009 äger rum den 28 maj och årsredovisningen för 2008 publicerades på bolagets hemsida den 29 april 2009 och fanns samtidigt i skriftlig form tillgänglig på bolagets kontor.