Namnändringen från Svenska Capital Oil till Misen Energy AB (publ.) är nu genomförd

Svenska Capital Oil AB är nu namnändrat till Misen Energy AB (publ.).

Aktien kommer att handlas under det nya namnet på First North från och med 9 maj 2012.

Ny hemsida kommer att publiceras under adress www.misenenergy.se under maj månad.

Den extra ordinarie bolagsstämman i Svenska Capital Oil AB den 13 april beslöt att ändra bolagets firma till Misen Energy AB (publ.) från Svenska Capital Oil AB (publ.).

Namnändringen motiveras av att det nya namnet bättre stämmer överens med bolagets ändrade verksamhetsinriktning efter förvärvet av Misen Enterprises AB. Bolagets verksamhet inriktas via delägande i ett nytt Joint Activity i Ukraina på gasutvinning från den tidigare verksamheten inriktad på oljeprospektering.

Namnändringen är registrerad hos Bolagsverket den 2 maj 2012.

Bolagets aktier kommer att noteras och handlas på First North under det nya namnet Misen Energy och med beteckningen MISE från och med den 9 maj 2012.

Senare under maj kommer bolagets hemsida att ändra adress till www.misenenergy.se och under en övergångstid kommer länk att finnas från den tidigare hemsidans adress till den nya.

Leif Larsson, VD

e-post leif@capitaloil.se

Svenska Capital Oil unät Misen Energy är ett svenskt oljeprospekterings- och produktionsbolag med verksamhet i Ukraina. Bolaget grundades 2004 och aktien handlas sedan 12 juni 2007 på NasdaqOMX First North.

Genom förvärvet av Misen Enterprises AB, med dess ukrainska dotterbolag KarpatyGaz, erhöll bolaget 2011 rättigheterna till 50,01 % av avkastningen från ett gasutvinningsprojekt i Ukraina som kommer att tillföra bolaget betydande gastillgångar. Detta förvärv betalades genom nyemission av aktier.

Rättigheterna till gasutvinning erhålls genom ett produktionssamarbete i ett s.k. Joint Activity Agreement ("Partneravtal") mellan bolagets helägda dotterbolag Misen Enterprises AB, Karpatygaz och Ukrgazvydobyvannya, den största producenten av naturgas i Ukraina, dotterbolag till statliga Naftogaz Ukraine. Värdet av dessa tillgångar har värderats av PriceWaterhouseCoopers i Ukraina och bedöms avsevärt överstiga likviden för Misen Enterprises AB.

Bolagets ledning har lång erfarenhet av oljebranschen såväl i det forna östblocket som i övriga världen omfattande såväl prospektering som produktion och försäljning av olja.

Svenska Capital Oil unät Misen Energy har sitt säte i Stockholm och aktien handlas på First North under beteckningen COIL. Bolagets Certified Adviser på Nasdaq OMX First North är Thenberg & Kinde Fondkommision AB.