Rapport från årsstämma i Capital Oil

- Vi befinner oss i en prospekteringsfas där vi förväntar oss resultat från första brunnen under veckan. Den andra brunnen är borrad ner till 595 meter och provtagning pågår. Vi har där påträffat oljeförande lager från 215 till 366 meters djup och planerar att borra ner till 920 meter för att testa underliggande lager. Tredje brunnen förbereds för borrstart under april månad.

Pressmeddelande 2008-04-08

Det var huvudbudskapet från VD Leif Larsson till de aktieägare som på tisdagen hade samlats till årsstämma i Svenska Capital Oil AB.

Stämman beslutade om nyval av de tre styrelseledamöterna Patric Perenius, Nils Wärgården och Stig-Arne Blom. Den sistnämnde utsågs också till styrelsens ordförande. Omval skedde av Hans Risberg, Kenneth Eriksson och Lennart Hall. Guy de Caprona och Nils Fredrik Aurelius har tidigare avböjt omval.Till revisor omvaldes Carl Magnus Kollberg.

Stämman beslutade att bevilja avgående styrelsen ansvarsfrihet samt godkände årsredovisningen och resultatdispositionen.

Stämman hölls på Scandic Hotel Rubinen i Göteborg och besöktes av 18 aktieägare, vilka tillsammans representerade 37 procent av aktier och röster i bolaget.