Missing People Sweden anställer en Verksamhetschef!

Missing People Sweden (MPS) tilldelades i januari i år 2 miljoner kronor av PostkodLotteriet via PostkodStiftelsen för ett 2-års projekt. Projektet syftar till att stärka föreningen genom att dels rekrytera en verksamhetschef och dels bygga upp ett bemannat kansli som leds av
verksamhetschefen.

Nu tas det första steget i projektet och den 8 juni påbörjar Helene Brinkenfeldt sin anställning som verksamhetschef.

"Möjligheten att rekrytera en verksamhetschef har stått högt på vår önskelista och nu är det en realitet. Den bakgrund Helene har är helt i linje med den profil vi sökt” säger Daniel Brodin, ordförande i MPS och fortsätter ”det här är den första heltidsanställningen som sker i MPS och betyder väldigt mycket för organisationen, vår verksamhet och utveckling. Vi är mycket glada att vi lyckats knyta Helene till oss och hälsar henne välkommen till landets snabbast växande ideella organisation”.

Helene har under de senaste fem åren ansvarat och utvecklat företagssamarbete för flera olika organisationer. Först för Stockholm Water Foundation och nu närmast för WaterAid, Sverige. Helene har tidigare arbetat på SAS där hon bl.a. var Reklamchef. Hon har också arbetat på flera reklambyråer och har varit marknadschef på medicintekniska företag. Helene har en lång erfarenhet av strategisk marknadskommunikation, varumärkesarbete och sponsring.

Hon har en idrottslärarexamen från GIH i Stockholm, en examen i marknadsföring från RMI Berghs och en fördjupningskurs i sport, sponsring och Branding från Högskolan i Malmö.

Svenska PostkodLotteriet får sina intäkter från lottförsäljning och ger hela vinsten till ideella ändamål. Över en miljon svenskar deltar i Lotteriet som sedan 2005 har delat ut 4,9 miljarder till de organisationer som Lotteriet stödjer.

Vill du veta mer?
Kontakta vår ordförande Daniel Brodin, telefon, 0736 008 660, undertecknad eller Helene Brinkenfeldt, telefon 076 1800 411.

Göteborg 20150605

Mail press@missingpeople.se