Missing People Sweden:s ordförande tar ”time out”

Den senaste tiden har media tagit upp frågor om eventuella oegentligheter i organisationen. Direkta och indirekta anklagelser riktas mot mig.

Jag väljer nu på eget initiativ att ta en ”time out” för att inte kunna anklagas för att påverka pågående utredning och revision. Jag kommer inte att lämna mina uppdrag och mitt ansvar för föreningen, men väljer att kliva åt sidan till dess bokslut och redovisning är i sin ordning och redovisats och offentliggjorts.

Med detta önskar jag markera att jag inte önskar att fler anklagelser skall riktas mot vare sig mig eller organisationen.

Fram tills dess att alla frågetecken är utredda kommer jag stå till förfogande för kansli, bokförare och revisorer men väljer i övrigt att inta en passiv ställning.

Vidare, jag kommer fram tills dess att bokföring och redovisning kan offentliggöras inte att agera som företrädare för MPS vare sig i vardagliga frågor eller mot media.

Organisationen och media kommer att delges resultatet av utredning och revision när den är klar. I skrivande stund är dock omöjligt att säga när detta kan vara klart men givetvis kommer vi att agera skyndsamt.

Målsättningen är att detta inte på något sätt skall påverka MPS operativa verksamhet.

Kontaktperson: undertecknad, kenneth@missingpeople.se, mobil 0705 834555.

Vill du veta mer om Missing People Sweden hänvisar vi till vår hemsida www.missingpeople.se.

Göteborg 130913

Kommunikationsansvarig

Missing People Sweden är en ideell organisation som samordnar och genomför skallgångar av försvunna personer i Sverige. Vi har ett nära samarbete med anhöriga och polis och tar alltid poliskontakt innan vi lägger upp en efterlysning med MPS som avsändare.

Organisationsnummer 802463-5867