Högt tryck när Mister York lanserade sitt nya koncept i Trelleborg

Det var tidigare i år som Mister York meddelade att man hade fastslagit en etablering i Trelleborg och att etableringen skulle medföra den första lanseringen av Mister York Express. Under torsdagen den 2 mars så slog Mister York upp portarna till sin elfte enhet i ordningen och det blev omedelbart rusning till den nyöppnade enheten.

Vid 11.00 så invigdes enheten och det hade redan då uppstått en köbildning av nyfikna och hungriga besökare. Så fortsatte det över helgen och fredagen blev den första dagen i Mister Yorks historia att servera över 1000 burgare på en och samma dag. Förutom lanseringen av Mister York Express så blev även enheten den första att prova på utökade öppettider till 22.00.

"Vi hade en fartfylld premiär på många sätt! Besökarna bara strömmade in, jag tror även att många reste från närliggande orter som Malmö och Höllviken vilket skulle kunna förklara det extra höga trycket. Vi fick ett positivt välkomnande från befolkningen och det var sjukt kul att få se Mister York Express förverkligat och fungera i praktiken! Det tar alltid lite tid att lära sig nya saker som introduceras men jag tyckte folk förstod funktionen väldigt snabbt! Jag såg till och med en cykel i pick up-linen som hämtade maten i luckan vilket var väldigt komiskt. Sen är det såklart alltid lika kul att slå rekord vilket vi gjorde på fredagen när vi för första gången sålde över 1000 burgare på en dag. Vi tackar Trelleborg, alla besökare och General Manager Jonathan med team som nu driver den grymma enheten framåt!" säger Gustav Larsson, medgrundare, marknadschef och presskontakt på Mister York.

Mister York Express är namnet på det nya take away-konceptet där man har utvecklat en pick up-line för kunder som har förbeställt sin mat på nätet. Konceptet kan liknas vid en klassisk drive-thru men utmärker sig genom att man endast hämtar upp sin mat här. Det finns ingen lucka man kan beställa i, istället sker beställningen online och när kunden strax därefter får en SMS-notis att maten är klar så åker denne in i pick up-linen för att hämta upp sin mat utan att behöva lämna bilen.

gustav.larsson@misteryork.se

Mister York grundades under pandemin 2020 som en liten food truck med ambitionen att servera stans bästa smashburgare. Street food-själen är kvar men konceptet har utvecklats. Hållbart återbrukade sjöfartscontainrar utgör grunden för en Mister York-enhet och burgarkedjan har sedan 2021 expanderat kraftigt runt om i Sverige. Målet är nu att vara världens bästa burgarkedja. Vad detta innebär är att erbjuda den godaste burgaren på kvalitativa råvaror till ett rättvist pris och på kort tid. Mister York har bland annat varit med i Burgare-SM två gånger och blivit placerade både på en fjärde och andraplats med den produkt som man dagligen serverar ut till kund på restaurangerna. I januari 2023 så blev Mister York utsedda till Sveriges bästa burgarkedja av Burgerdudes som är världens största redaktion dedikerad till att recensera hamburgare. Kedjan har 10 restauranger i Sverige och sysselsätter cirka 120 medarbetare. Under 2023 ska Mister York öppna 12 nya restauranger runt om i landet. Mister York omsatte 50 miljoner SEK 2022.