Mister York expanderar till Skiftinge Hanelsområde i Eskilstuna

Mister York planerar att fortsätta sin snabba expansion under 2025, med nya etableringar på flera platser runt om i Sverige. Nu har företaget signerat ett hyresavtal för en ny restaurang i Skiftinge handelsområde, strategiskt beläget längs E20 i Eskilstuna.

Mister York har tecknat ett 20-årigt hyresavtal med fastighetsägaren för den nya enheten i Eskilstuna. Denna etablering markerar ett viktigt steg i företagets växande närvaro i Mälardalsregionen, och Skiftinge handelsområde är en strategiskt utmärkt plats med stark genomströmning av trafik och god tillgänglighet för både lokalbefolkningen och resenärer. Området har redan etablerade verksamheter, vilket gör Mister York till ett välkommet tillskott till utbudet.

​​​

Den nya restaurangen, som byggs enligt företagets containerkoncept med drive-thru och pick up-alternativ, kommer att omfatta cirka 60 kvadratmeter och hålla öppet dagligen mellan 10:00 och 22:00. Mister York förväntar sig att kunna servera omkring 150 000 gäster per år vid den nya enheten. Etableringen innebär också cirka 30 nya arbetstillfällen i Eskilstuna, och öppningen är planerad till våren 2025.

"Skiftinge är en attraktiv och växande handelsplats, och vi ser stor potential i att etablera Mister York här. Det stärker vår närvaro i regionen och erbjuder fler möjligheter för våra gäster att njuta av vårt unika koncept," säger Gustav Haglund, VD på Mister York.

Med denna nya enhet fortsätter Mister York sin offensiva expansion och etablerar sig som en stark aktör på den svenska snabbmatsmarknaden, särskilt längs landets viktigaste trafikleder.

Öppningen är planerad till våren 2025.

Presskontakt: Gustav Larsson

gustav.larsson@misteryork.se