Mister York kommer till Stockholm - öppnar i Jureskogs gamla lokal på Sveavägen

För en vecka sedan öppnade Mister York sin restaurang i Göteborg i Gamla Ullevi, lokalen tillhörde tidigare Jureskogs. Nu står det klart att Mister York öppnar i ännu en befintlig Jureskogslokal. Enheten blir den 18:e i ordningen och restaurangen kommer i vanlig ordning att anpassas efter Mister Yorks designkoncept. Man har länge letat efter en lokal i Stockholm och nu har man äntligen hittat det man sökt efter.

Expansionen i Sverige fortsätter och nu ska Mister York äntligen etablera sig i Stockholm. Mister York har aktivt sökt efter ett strategiskt läge i huvudstaden som knyter ihop närheten till stadskärnan, bostadsområden med hög tillgänglighet och starka flöden och nu anser man att man har hittat rätt.

Mister York som tidigare etablerat sig i återbrukade sjöfartscontainrar fortsätter trenden med att utveckla sitt koncept till mer permanenta restauranglokaler och i detta fallet tar man över efter Jureskogs som tidigare bedrivit verksamhet i lokalen som är belägen på Sveavägen bredvid flera andra restaurangkoncept. Lokalen kommer att renoveras om och rebrandas till Mister Yorks grafiska stil. Utseendet på restauragen kommer att likna restaurangen i Gamla Ullevi i Göteborg men med vissa undantag och förnyelser.

På bilder: Mister York Göteborg Gamla Ullevi. Tidigare Jureskogs lokal.

"Det är med stor glädje vi kan berätta att Mister York nu intar Stockholm och tar över ytterligare en Jureskogslokal! Det är på ett strategiskt centralt bra läge i närheten till både Max och Mcdonalds. Vi har sett fram emot denna etableringen länge och sparat på att gå ut med den tills alla pusselbitar fallit på plats. Vi intar Stockholm för att sprida vårt varumärke ut i Sverige och slå oss in på den redan hett etablerade burgaremarknaden i Stockholm för att visa vad vårt koncept går för. Vi är spända, förväntansfulla och ser fram emot en otrolig öppning med alla medarbetare vi anställer från Jureskogs och all ny personal som skall rekryteras. Dessutom känns det extra kul att först inta Stockholm genom en etablering på Sveavägen likt Mcdonalds som öppnade sin första restaurang i Stockholm på just Sveavägen år 1974." säger Gustav Haglund, VD och grundare på Mister York.

Premiären äger rum 11.00 2 november 2023 och invigningen leds av Ricky Hannerfors, distrikschef region mitt, Albin Bredmar, operativ chef, Gustav Haglund, VD och grundare, Gustav Larsson, Marknadschef och grundare samt tillträdande restaurang med team. Etableringen kommer att medföra cirka 30 nya arbetstillfällen som inkluderar allt från heltid och deltid, till helg och kvälljobb.

Mister York vill på att ändra synen på dagens fast food genom att erbjuda smashburgare på 100% nötfärs som tillagas på beställning med snabb service. Maten som serveras är färskt tillagad och riktar ett större fokus på betoning av kvalitét än vad man vanligtvis associerar traditionell snabbmat med. Man jobbar flitigt med att uppvisa att det är fullt möjligt att få en från grunden tillagad kvalitativ produkt i handen minst lika snabbt som från befintliga snabbmatskedjor och det med en modest prisskillnad.

Fakta:

Adress: Sveavägen 47, 113 59 Stockholm.

Premiär: Klockan 11.00 den 2 november.

Öppettider: 11-22 alla dagar & preliminärt nattöppet till 05.00 på fredag och lördag.

Enhet: Restaurang med sittplaster inomhus.

Fastighetsägare: Bonnier Fastigheter AB.