Mister York öppnar i Sandviken - etablerar sig i starkt tillväxtområde

På bild: Rendering över det nya konceptet Mister York Future® med kommentarer av Gustav Haglund.

Mister York gick nyligen ut med att man kommer att öppna två nya enheter, en i Helsingborg City och den andra i Hyllinge utanför Helsingborg. Nu står det klart att man även siktar in sig på en etablering längre norrut, nämligen i Sandviken.

Etableringen blir den andra i ordningen med Mister York Future®, som är Mister Yorks senaste koncept med både drive thru och mobil app-order där man plockar upp maten man förbeställt på plats. Utöver drive thru och pick up så kommer det finnas ett brett urval av beställningsmetoder som expresskiosk, kassa, webborder och delivery. Inför nyöppningen så kommer det att rekryteras uppemot 40 st nya medarbetare. Öppningen kommer att äga rum under våren 2025.

"Vi är otroligt taggade på att öppna i Sandviken vilket är ett extremt bra vägläge. Vår enhet i den närliggande staden Gävle är vår överlägset mest besökta vilket gör den här etableringen extra spännande! Etableringen sker i det starka tillväxtområdet Tuna som just nu håller på att byggas ut till ett stort handelsområde. Sandviken blir den andra staden där vi etablerar vårt nya koncept Mister York Future® som är vår senaste storsatsning som kombinerar båda delarna av en klassisk smidig drive-thru med ett modernt pre-order och pick up-system online. Utöver detta så kommer maten att levereras till kunderna i bil via ett robotiserat transportsystem utan bemanning från ordinarie personal och detta blir vi först med i Europa att implementera som snabbmatskedja vilket är en otroligt cool grej! Den moderna tekniken bygger dock vidare på vår tidigare modell där vi bygger ihop restaurangenheterna från återbrukade sjöfartscontainrar. Detta är en klimatsmart och hållbar byggnationsmodell som även är såpass resurseffektiv att vi istället kan lägga pengarna på högkvalitativ mat till schyssta priser ut till våra gäster" säger Gustav Haglund, VD på Mister York AB.

"Detta är otroligt kul samt något som verkligen saknats i Sandviken. Dessutom är det spännande att få genomföra Mister Yorks nya koncept som andas framtid. Det blir våra första etablering ihop med Mister York, men absolut inte den sista. Mister Yorks grundare är snabbfotade samt lätta att arbeta ihop med" säger Marcus Taberman, VD på NALYD Fastigheter AB.

Presskontakt: gustav.larsson@misteryork.se