Mister York storsatsar på hög kvalitet till småländska priser

Report this content

Det var den 1 september som Mister York gick ut med att man genomför en stor prissänkning över stora delar av sitt sortiment. Ändringen påverkar alla huvudsakliga produkter som burgare och burgare-menyer och den största sänkningen görs på storsäljaren California, som sänks från att tidigare ha kostat 89 kr till att nu kosta 59 kr för en burgare.

"Vi har under sommaren serverat fler gäster än någonsin. För att fira detta så genomför vi nu i sann småländsk anda en omfattande prissänkning över hela vårt sortiment! Vår tro och vision har sedan start alltid varit att erbjuda en så god burgare som möjligt till så många människor som möjligt. Vi tycker att en burgare ska kosta som en burgare, därför jobbar vi hårt för att pressa ner priserna utan att kompromissa på kvalitén. Vi använder exakt samma råvaror till samma kvalitét men kan tack vare nya större volymer erbjuda en ännu prisvärdare York-upplevelse!" säger grundarna Gustav Haglund och Gustav Larsson i ett inlägg som fått stor spridning på Mister Yorks sociala medier.

"Vi fortsätter på vår stratetgi att erbjuda hög kvalitet till låga priser och vi anser inte att kunden skall drabbas av att behöva betala mer hos oss än våra konkurrenter bara för att vi erbjuder en högre kvalitet. När sommaren varit så bra som den varit och vi har lyckats få upp våra volymer kraftigt på samtliga enheter så ger det oss större förhandlingsutrymme med våra leverantörer. Vi sänker priserna ungefär med 15% och vi har redan sett en stor ökning av besökare på våra restauranger till följd av detta och har fått mycket positiv respons från många gäster och stamkunder. Vi hoppas att prissänkningen ska leda till att fler människor väljer att besöka oss på sikt då vi ska vara ett alternativ för den breda massan, vår mat ska vara av hög kvalitet till småländska priser" fortsätter Gustav Haglund.

"Den största sänkningen gör vi på storsäljaren Californiaburgaren som vi sänker från 89 kr till 59 kr och Californiamenyn sänks från 119 kr till 89 kr. California grillost kostade titidigare 79 kr men kostar nu enbart 49 kr. Varje köttburgare består alltid av färskt 100% högkvalitativ nötfärs utan tillsatser eller fyllning och smashas alltid från grunden direkt på beställning." avslutar han med.

Presskontakt:

Gustav Larsson