Mitsubishi Motors förstärker återförsäljarnätverket

Report this content

Kindwalls köper Mitsubishi Center i Hammarby och Mitsubishi Center i Malmö köps av nuvarande VD, Anders Holm. Med Kindwalls förstärks återförsäljarnätverket i Stockholmsområdet ytterligare genom att de också börjar sälja Mitsubishi i sina anläggningar i Barkarby och Sätra från och med våren 2007.
— Det är två framgångsrika och starka aktörer och det kommer att betyda mycket gott för Mitsubishi som är ett märke på frammarsch, säger Jari Kohonen, VD för Mitsubishi Motors i Sverige.

Kindwalls stark aktör
Kindwalls är sedan många år en framgångsrik återförsäljare av fler bilmärken. De har en god geografisk täckning i Stockholmsområdet, är välkända och har en trogen kundkrets.

Kindwalls tar över Mitsubishi Center i Hammarby med personal och kommer att driva den anläggningen vidare samtidigt som de under våren också kommer att börja sälja Mitsubishi i Barkarby och Sätra. Under hösten kommer alla Kindwalls anläggningar att tillhandahålla full service med både försäljning av bilar och tillbehör samt verkstad.
— Mitsubishi har alltid gjort spännande bilar med hög kvalitet. Nu är Mitsubishi på tillväxt genom bland annat nya transport- och personbilar som är attraktiva för marknaden. Modellprogrammet passar mycket bra tillsammans med de övriga bilmärken vi säljer, säger Daniel Hägglund, VD för Kindwalls i Sverige.

— För Mitsubishi innebär detta en mycket bra förstärkning, främst i det viktiga Stockholmsområdet, men även för försäljningen i landet, säger Jari Kohonen.

Kindwalls har innan förvärvet av Mitsubishi drygt 150 medarbetare och omsätter cirka 700 miljoner kronor. De har under senare år tagit upp försäljning av flera bilmärken i sitt utbud i syfte att bygga ett bilvaruhus med ett brett och attraktivt utbud för marknaden.

Malmö framgångsrikt
Mitsubishi Center i Malmö har i många år varit en av Sveriges mest framgångsrika återförsäljare av Mitsubishi och har ägts av generalagenten. Företagets VD sedan flera år, Anders Holm, tar nu över företaget från den 1 april 2007.
— Vi kommer givetvis att driva det vidare i samma anda. Det känns mycket positivt för mig och mina medarbetare med ett Mitsubishi som har medvind med bland annat flera nya bilmodeller, säger Anders Holm.

Mitsubishi Center i Malmö har i flera år sålt bra och varit lönsamma. De har en uppskattad serviceverkstad och dokumenterat nöjda och trogna kunder. En av deras mekaniker fick utmärkelsen Sveriges bästa Mitsubishi-mekaniker 2006 och kom på sjätte plats i Europa-finalen.
— Det känns rätt att företaget tas över av den som gjort det framgångsrikt och som vi vet kommer att fortsätta driva det på ett bra sätt, säger Jari Kohonen, VD för Mitsubishi Motors Sverige.

Mitsubishi Center i Malmö har försäljning av nya och begagnade bilar, tillbehörsbutik samt fullserviceverkstad. I företaget arbetar cirka 20 personer på Agnesfridsvägen i Malmö.

För mer information, kontakta:

Carina Carlsson, Mitsubishi Motors Sverige
Telefon: 08-474 54 44, Mobil: 070-624 54 11, e-post cc@mmss.se

Anders Holm, Mitsubishi Center Malmö
Telefon: 040-55 26 65, 0706-98 50 30, ah@mmc-malmo.se

Daniel Hägglund, VD, Kindwalls Sverige
Telefon: 08-795 05 30, Mobil: 070-346 83 83, e-post: daniel.hagglund@kindwalls.se