Mtisubishi Motors fortsätter bygga Colt hos NedCar

Report this content

DaimlerChrylser AG tillkännagav lördagen den 25 mars 2006 att de har för avsikt att avbryta produktionen av smart forfour. DaimlerChrysler och Mitsubishi Motors Corporation kommer nu att starta förhandlingar kring detta produktionsstopp. Som vi tidigare meddelat och bortsett från dessa förhandlingar, kommer Mitsubishi Motors Corporation att fortsätta att bygga sin Colt i NedCars fabrik i Holland. Colt är den av Mitsubishi Motors bilar som säljer bäst i Europa och dess olika varianter – fem- och tredörrars samt coupé-cabriolet – har varit mycket framgångsrika sedan lanseringen i maj 2004, både i media och hos kunderna. Under kalenderåret 2005 såldes 72.305 Colt i Europa. Målet för 2006 är 80.000 när nu alla tre karosstyperna finns på marknaden. För mer information, kontakta: MMC: Fumio Nishizaki / Shingo Kimura - Public Relations and Investor Relations, Mitsubishi Motors Corporation +81-3-6719-4274 MME: Daniel Nacass / General Manager – Public Relations, Mitsubishi Motors Europe B.V. + 31 6 10 92 38 42 or d.nacass@mitsubishi-motors-euro.com NedCar: Liz Tans, / Manager Communications, Netherlands Car B.V. +31 46 4894557 or +31 6 5155 7740 or ltans@nedcar.nl För information om Colt och Mitsubishi i Sverige, kontakta: Carina Carlsson, PR- och Marknadschef Telefon: 08-474 54 44, Mobil: 070-624 54 11, e-post: cc@mmss.se