Marie Selin slutar som VD för Mitthem

Efter drygt fyra år som VD för Mitthem har Marie Selin informerat styrelsen om att hon
slutar sin tjänst. Marie Selin går vidare till NP3 fastigheter.

- Tillsammans med mina medarbetare på Mitthem har jag upplevt fyra fantastiska år. Vi har gått från att vara ett förvaltande bolag till en expansiv verksamhet i ett växande Sundsvall.

NP3 fastigheter befinner sig i ett mycket expansivt skede och vill nu ta nästa steg. Mitt uppdrag blir att skapa förutsättningar för en fortsatt expansiv utveckling av verksamheten tillsammans med resten av bolaget säger Marie Selin, avgående VD på Mitthem.

Mitthem har under Marie Selins ledning varit drivande i Sundsvalls utveckling och är den största hyresvärden med drygt 5 700 lägenheter. Sundsvall vill växa och nya bostäder är avgörande för att lyckas. Mitthems ”Trygghetsboende” på Norra kajen har uppmärksammats såväl lokalt som nationellt och är ett av de senaste tillskotten i stadsbilden.

- Att Marie slutar är tråkigt. Hon har utvecklat verksamheten inom Mitthem på ett fantastiskt sätt.Därutöver har hon bidragit till kommunkoncernens utveckling i övrigt i flera frågor säger Kommundirekören och Stadsbackens VD Stefan Söderlund.

- Styrelsen för Mitthem är glada över att Marie stannar kvar som VD under sin uppsägningstid, som är sex månader, eller fram till att en ersättare är utsedd. Rekryteringen av en ny VD kommer nu att påbörjas. Vi vill passa på att tacka Marie för ett gott jobb och önska henne lycka till på NP3 fastigheter avslutar Leif Nilsson ordförande i Mitthem.

Taggar: