Sommarnoveller och nya appar från MIX förlag

Report this content

Fredagen den 14 juni släpper MIX förlag 13 nya digitala noveller. Sommarsläppet innehåller bland annat, utöver vinnaren från vårens science fiction-tävling och en ny titel från hyllade Nanna Johansson, Sveriges första grafiska e-novell och debuten från före detta Bokhora-medlemmen Helena Dahlgren. Dessutom lanseras tre nya genreversioner av Dötid-appen som erbjuder läsning utifrån hur många minuter du har över.

Samtliga noveller som ingår i sommarsläppet:

• Nanna Johansson, Körsbärsflickan – becksvart humor och briljant prosa från hajpad författare.
  • Tinet Elmgren, Elektrisk tsunami – rolig sexaction i Sveriges första grafiska novell anpassad för läsning på smarta telefoner.
  • Sara Tingvall (Åsa Schwarz), Viskningar – actionfylld metalitteratur när huvudkaraktären från romanen Lust skriver hämndskräck.
  • Henrik Larsson, Sista kvädet – etablerad ungdomsförfattare skriver vuxenfantasy.
  • Helena Dahlgren, Kallelsen – läskig och suggestiv havsskräck med Falkenlandsvibbar när tidigare Bokhoramedlem debuterar.
  • Moa Eriksson Sandberg, Du kommer att komma igen/Det händer – två erotiska noveller om ung kvinnlig sexualitet, rättframt och med genuin närvarokänsla.
  • Johanna Narberg, Två tack! – första delen i en härligt sexig följetong i tre delar som ger mersmak.
  • KG Johansson, Innan himlen faller – vinnarbidraget från SF-tävlingen, om en värld som håller på att falla isär.
  • Oskar Källner, Yi – hederspristagare i SF-tävlingen, med skogsaction på månen.
  • Anders Åslund, Palimpsest – hederspristagare i SF-tävlingen, en jakt på minnen.
  • Jorun Modén, Socioterna – hederspristagare i SF-tävlingen, en dystopisk satir.
  • Johan Frick, Port Michèle – säregen blandning av science fiction och fransk noir från SF-profil.
  • Karin Tidbeck, Jag har lagt min sjukdom på dig – underfundig magisk realism från prisbelönt författare.

MIX förlag släpper inom kort även tre nya appar: Dötid Science Fiction, Dötid Skräck och Dötid Erotik. Alla appar innehåller 7 – 8 noveller, som är kategoriserade efter hur lång tid de tar att läsa; ange hur många minuter du har över och börja läs! Apparna bjuder även på extra upplevelser i anknytning till novellerna och utdrag från aktuella romaner. Fungerar på iPhone, iPad och iPod touch och finns att köpa på App Store för 7 kronor. Lanseringsdatum 19 juni.

Missa inte författarnas egna ord om novellerna! Följ länkarna nedan för att komma till filmerna:

Nanna Johansson om Körsbärsflickan

Tinet Elmgren om Elektrisk tsunami

Henrik Larsson om Sista kvädet

Helena Dahlgren om Kallelsen

Moa Eriksson Sandberg om Du kommer att komma igen och Det händer

KG Johansson om Innan himlen faller

Oskar Källner om Yi

Jorun Modén om Socioterna

Johan Frick om Port Michèle

För mer information eller recensionsexemplar, vänligen kontakta:
Stephanie Tärnqvist, PR- och informationsansvarig Mix förlag
stephanie.tarnqvist@mixforlag.se eller 070 456 23 08

Om Mix förlag
Mix förlag startade hösten 2011 och har sedan starten gett ut över 100 digitala noveller samt e-böcker och tryckta romaner inom en mängd genrer; klassiker, skräck, fantasy, science fiction, relationer och sex. Besök gärna vår hemsida www.mixforlag.se  och www.facebook.com/mixbokforlag.

Taggar: