MLTS SYSTERBOLAG RELCON FÅR I UPPDRAG ATT UTFORMA UNDERHÅLLSSTRATEGIN FÖR SCANDINAVIAN ENVIRO SYSTEMS NYA FABRIK

Report this content

RELCON Reliability Consulting AB, en ledande leverantör av tekniska konsulttjänster inom industriell underhållsplanering, meddelar stolt att de fått förtroendet av Scandinavian Enviro Systems att delta i det pågående projektet med att bygga en ny fabrik i Uddevalla.

Scandinavian Enviro Systems AB, känd för sin banbrytande teknik inom återvinning av däck, har utsett RELCON till att genomföra kritikalitetsklassificering och utveckla en detaljerad underhållsplan för all processutrustning i den kommande fabriken. Denna strategiska insats är av avgörande betydelse för att säkerställa effektiv drift och långsiktig tillförlitlighet för den avancerade produktionsanläggningen.

"Vi är mycket glada över att bli valda av Scandinavian Enviro Systems för att bidra till deras nya fabriksprojekt i Uddevalla," säger Christoffer Eriksson, VD för RELCON. "Vårt uppdrag är att säkerställa att all processutrustning får en optimal underhållsplan och att vi bidrar till att skapa en robust och hållbar produktionsmiljö."

RELCON kommer att genomföra en noggrann analys och klassificering av varje enhet och system inom fabriken baserat på dess kritikalitet. Resultatet kommer att ligga till grund för utformningen av en skräddarsydd underhållsstrategi som syftar till att minimera driftstopp, optimera resursanvändandet och förlänga utrustningens livslängd.