• Mobilaris/

Report this content

Mobilaris och Nordisk Film TV utvecklar gemensamt koncept Mobil positionering blir TV-underhållning för hela familjen Mobilaris och Nordisk Film TV skapar tillsammans ett nytt TV-koncept som kommer att föra ut mobilt Internet och mobila positioneringstjänster till det svenska folkhemmet. Konceptet låter TV-tittaren bli en aktiv deltagare i programmet genom att helt enkelt interagera via sin mobiltelefon eller dator. Tillsammans utvecklar Mobilaris och Nordisk Film TV ett koncept för den nya tidens underhållning. Konceptet bygger på en kombination av traditionell familjeunderhållning och de möjligheter som erbjuds genom mobilt Internet. Mobilaris, som utvecklar tjänsteplattformar och mobila informationstjänster, har utvecklat tekniken medan Nordisk Film TV står för distribution och produktion. Vår långa erfarenhet av TV-underhållning kombinerat med Mobilaris mobila tjänster, skapar oanade möjligheter till interaktiv underhållning, säger Adam Alsing, programdirektör Nordisk Film TV. Konceptet vänder sig till hela familjen som, via mobiltelefonen eller datorn, kan delta i handlingen och därmed påverka utgången av programmet. Formatet är i första hand utformat för TV men är även fullt möjligt att anpassa till andra media framöver. För Mobilaris är TV-underhållning en fantastisk chans att nå ut till den stora publiken, säger Björn Westerholm, VD på Mobilaris. Här får vi möjligheten att, på ett lekfullt sätt, visa användaren på ett konkret värde med våra mobila positioneringstjänster. Programidén kommer att presenteras i sin helhet inom kort. För ytterligare information kontakta: Björn Westerholm, VD Mobilaris, 0706- 56 20 07, bjorn.westerholm@mobilaris.se eller Adam Alsing, programdirektör Nordisk Film TV, 08- 601 32 02, adam@nordiskfilmtv.se Mobilaris AB Mobilaris AB utvecklar tjänsteplattformar och avancerade mobila informationstjänster för tjänsteleverantörer inom Mobilt Internet. Mobilaris är ett av de första företagen i världen som fullt ut integrerar Internet och mobil kommunikation med GSM positioneringsteknologi samt GPS (Global Positioning System) i en och samma plattform. Plattformen ger unika möjligheter till att erbjuda geografiskt anpassad information till den mobila användaren. Mobilaris startade sin verksamhet 1999 och har sitt säte i Luleå med ett marknadskontor i Stockholm. www.mobilaris.se Nordisk Film TV Nordisk Film TV is a part of the Egmont group, a world-class entertainment media house and the leading provider of entertainment in Scandinavia. The company is also the largest provider of printed entertainment for kids and teens in Europe. The Egmont Foundation owns Egmont, and has more than 100 companies in 29 countries worldwide. www.egmont.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/09/12/20000912BIT00190/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/09/12/20000912BIT00190/bit0002.pdf