Melody bolagiserar prisbelönt konsultdel

Melody bolagiserar prisbelönt konsultdel Melody renodlar sina verksamheter. Den prisbelönta Internetkonsultdelen har blivit ett helägt dotterbolag till Melody Interactive Solutions under namnet Melody Creations AB, och moderbolaget koncentrerar sin verksamhet till produkter och applikationer för trådlös kommunikation. Melody Creations har idag kunder som TV4, Ericsson och Folksam och siktar på att bli Sveriges mest välrenommerade Internetbyrå. - Bolagiseringen ger Melody Creations ökat fokus och ännu bättre förutsättningar att utveckla sin kärnverksamhet. Kombinationen av kreativitet och hög teknisk kompetens bäddar för Melody Creations fortsatta framgångar, och ambitionen är att bli Sveriges kreativt mest ansedda Internetbyrå, säger Per Mosseby, styrelseordförande i Melody Creations samt grundare och Chief Visionary på Melody Interactive Solutions. Internetkonsultdelen, som har varit lönsam alltsedan starten 1998, är flerfaldigt prisbelönad. Förra året vann Melody den prestigefyllda Guldklappan för sin kampanjsajt "Make Yourself Heard Award" åt Ericsson Mobile Communications. Melody Creations affärsidé är att leverera kreativa, användarvänliga och målgruppsanpassade Internettjänster. Bland kunderna återfinns några av Sveriges största och mest välkända företag. Melody Creations kan på uppdrag från kund ta fram på både webb- och mobila lösningar. Den starka kopplingen till moderbolaget, Melody Interactive Solutions, medför att Melody Creations har nära tillgång till teknisk spjutspetskompetens inom mobilkommunikation. - Melody kan nu vid sidan av produktverksamheten tydligare profilera sina konsulttjänster på marknaden, säger Melody Interactive Solutions koncernchef och VD Ulf Änggård. Melody Creations tjänster utgör även i fortsättningen en uppskattad del av moderbolagets totala erbjudande till mobila tjänsteleverantörer. Melody Creations vänder sig till företag med starka varumärken, tydlig marknadsstrategi och med målsättning att utveckla sina relationer med hjälp av Internetlösningar. Under året räknar företaget med att växa från i dagsläget 17 medarbetare till ett 30-tal. Det nya bolaget söker nu en VD. Nya adressen till Melody Creations är: Melody Creations AB Tel 08-566 317 70 Dalagatan 100 Fax 08-566 317 80 113 43 Stockholm E-post: info@melodycreations.se För mer information, kontakta Per Mosseby, styrelseordförande Melody Creations AB, Chief Visionary Melody Interactive Solutions AB. Tel: 08-454 96 39. Mobil: 0704-83 62 70. E-post: per.mosseby@melody.se Ulf Änggård, koncernchef och VD Melody Interactive Solutions AB Tel: 08-454 96 28. Mobil: 0708-54 72 28 E-post: ulf.anggard@melody.se BAKGRUND MELODY Melody Creations AB skapar Internettjänster till stora och medelstora företag och organisationer i Sverige. Ledord för Melody Creations webbtjänster och mobila produktioner är målgruppsanpassning, kreativt innehåll, tilltalande formgivning och hög kvalitet. Melody Creations är ett helägt dotterbolag till Melody Interactive Solutions AB (publ). Läs mer om Melody Creations på http://www.melodycreations.se/. Melody Interactive Solutions AB (publ) tillhandahåller produkter och applikationer för trådlös kommunikation till mobiloperatörer, tjänsteleverantörer, portaler och vertikala industrier. Melodys strävan är att leverera praktiska mobila lösningar som hjälper kunderna att utveckla sina mobila affärer och accelererar användandet av mobila tjänster. Melody grundades i Stockholm i augusti 1998 och finansieras av Telenor Ventures A/S, IT Provider, StartupFactory och Capital Research Company. Melody är medlem i WAP Forumtm, Mobile Applications Inititative och Bluetoothtm SIG. Mer information finns på http://www.melody.se/. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/21/20010321BIT00970/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/21/20010321BIT00970/bit0001.pdf