SAS-chef ny styrelseordförande i Melody Interactive Solutions

SAS-chef ny styrelseordförande i Melody Interactive Solutions Melody Interactive Solutions, den svenska leverantören av trådlösa produkter och applikationer, har utsett Claes Broström, Senior Vice President och CIO på SAS, till ordförande i Melodys styrelse där även Carl Bildt ingår. Claes Broström har stor erfarenhet som IT- och affärsutvecklare från sin tid på Ericsson Infocom Systems. Hans kompetens kommer väl till pass inför Melodys satsningar på affärsutveckling av bransch- och kundspecifika lösningar. - Melody Interactive Solutions har en enorm potential inom Mobilt Internets tjänstesektor. De har smarta produkter som kan användas i dag, och dessutom en stark utvecklingsavdelning. Melody är ett företag som ligger i den absoluta framkanten när det gäller produkter och tjänster för Mobilt Internet. Jag ska bidra till den spännande utvecklingen av Melody med min kunskap inom IT och affärsutveckling, säger Claes Broström. Claes Broström har gedigen erfarenhet från telekom och IT. Tidigare var han Vice President på Ericsson Infocom Systems med ansvar för IT- och verksamhetsutveckling. Han är medlem av SAS koncernledning sedan september 1998 och huvudansvarig för IT- och verksamhetsutveckling samt ansvarig för stabsfunktionen Information, Strategies & Processes. - Vi är väldigt nöjda att Claes Broström väljer att ta en aktiv roll i Melody Interactive Solutions som styrelseordförande. Med hans industriella erfarenhet blir han ett starkt tillskott till vår styrelse, säger Ulf Änggård, VD på Melody Interactive Solutions. I Melodys produktportfölj finns produkter och slutanvändartjänster. Melody erbjuder bland annat Melody Wireless Access Gateway - SMS Module som översätter WML (Wireless Markup Language) tjänster till interaktiva SMS tjänster. Andra produkter är Melody MultiSelect som gör det enkelt att sammankalla gruppmöten via mobiltelefonen och Melody Embedded WAP Server som används för kommunikation med elektroniska enheter från mobiltelefoner. För mer information, kontakta: Ulf Änggård, VD Melody Interactive Solutions AB Tel: 08-454 96 28, Mobil: 0708-54 72 28, E-post: ulf.anggard@melody.se Claes Broström, Senior Vice President & CIO SAS Tel: 08-797 11 22 Melody Interactive Solutions AB (publ) tillhandahåller trådlösa produkter och applikationer till mobiloperatörer, tjänsteleverantörer, portaler och vertikala industrier. Melodys strävan är att leverera praktiska mobila lösningar som hjälper kunderna att utveckla sina mobila affärer och accelererar användandet av mobila tjänster. Melody grundades i Stockholm i augusti 1998 och finansieras av Telenor Ventures A/S, IT Provider, StartupFactory och Capital Research Company. Melody är medlem av WAP Forumtm, Mobile Applications Initiative och Bluetoothtm SIG. Mer information finns på http://www.melody.se/. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/08/20010308BIT00430/bit0003.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/08/20010308BIT00430/bit0003.pdf