Förslag till beslut inför årsstämman i MobiPlus AB (publ) 30 juni 2020

Fredrik Alsgren, som direkt eller indirekt via Havslyckan AB representerar ca 61 % av rösterna i bolaget, har inkommit med följande förslag inför bolagets årsstämma den 30 juni 2020:

9) Bestämmande av antalet styrelseledamöter och styrelsesuppleanter samt, i förekommande fall revisorer och revisorssuppleanter eller registrerat revisionsbolag som skall väljas på stämma.

Havslyckan AB föreslår att styrelsen ska bestå av fyra styrelseledamöter och att man under året kan komma att adjungera in personer för att komplettera med olika typer av kompetenser.

10) Fastställande av arvoden åt styrelsen och revisorerna.

Havslyckans förslag föreligger att styrelsearvode utgår om upp till 150 000 kr/år fördelat genom månadsvis utbetalning för ledamotens verksamma tid. Inget styrelsearvode utgår till styrelseledamöter som är verksamma i bolaget och får annan ersättning.

Havslyckans förslag till revisorsarvode är att det utgår fortlöpande enligt fastställd räkning.

11–12) Val av styrelse och revisor. Val av styrelseordförande.

Havslyckans förslag till styrelse intill nästa årsstämma:

Sebastian Maj

Marcus Alsing

Kenneth Jansson

Förslag till styrelse med mandattid t.o.m. 2021-01-29: Fredrik Alsgren

Skälet till tidsbegränsningen är att Fredrik Alsgren ska fungera som en brygga och att avsikten är att komplettera styrelsen med två ytterligare ledamöter.

Havslyckans förslag till styrelseordförande är: Sebastian Maj.

Havslyckans förslag på revisionsbyrå är: Grant Thornton med huvudansvarig revisor Patric Hofréus.

Göteborg i juni 2020
Styrelsen för MobiPlus AB (publ)

Calle Mörck, (tf) VD MobiPlus AB

E-post: calle@mobiplus.se