Korrigering av Bokslutskommuniké 2018 MobiPlus AB (publ) Q4 2018

Sedan bokslutskommunikén avlämnades per 2019-01-29 har den korrigerats enligt följande:

Resultaträkning

Inköp av handelsvaror har ökat med 259 698 kr, från -15 950 821 kr till -16 210 519 kr

Övriga externa kostnader har ökat med 53 325 kr, från -8 444 119 kr till -8 497 444 kr.

Därmed har rörelseresultatet minskat med 313 023 kr, från -6 545 128 kr till -6 858 151 kr.

Balansräkning

Konvertibeln har flyttats från långsiktig till kortfristig skuld, totalt 1 500 150 kr.

Upplupna kostnader har ökat med 313 024 kr, från 6412 741 kr till 6 725 765 kr, detta på grund av periodisering av inkomna fakturor efter kommunikéns publicerande.

Kvartalsrapport Q1 2019

I bokslutskommunikén har bolaget angivit att kvartalsrapport Q1 ska släppas den 1 maj 2019. Bolaget väljer att senarelägga kvartalsrapporten Q1 till den 2 maj med hänsyn till helgdag.

Se Korrigerad MobiPlus Bokslutskommuniké Q4 2018 för komplett dokumentation.

Fredrik Danielsson, VD, MobiPlus AB
E-post: fredrik.danielsson@mobiplus.se

Denna information är sådan information som MobiPlus AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2/4 2019.