Moblrn lanserar Almedalsförlängaren

Report this content

Det svenska EdTech-företaget Moblrn erbjuder marknadens enklaste verktyg för företag och organisationer som behöver nå ut snabbare och bredare med sina utbildningar. Nu lanserar Moblrn “Almedalsförlängaren” - en tjänst anpassad för att öka effekten av de seminarier företag och organisationer genomför i Almedalen.

Varje år genomförs flera tusen seminarier under Almedalsveckan. Företag och organisationer lägger ner mycket tid och stora summor pengar för att locka deltagare till just sina evenemang. Men få har koll på vilka som kommer och har ofta inga verktyg för att följa upp seminariet efter Almedalsveckan. Detta vill Moblrn ändra på och lanserar nu Almedalsförlängaren.

Almedalsförlängaren är ett digitalt verktyg där du skapar ett program för hur du engagerar din målgruppen via mobilen. Före, under och efter seminariet i Almedalen.

– Med Almedalsförlängaren kan arrangören bjuda in deltagarna redan innan seminariet för att ställa frågor och dela material i form av texter och filmer. Under själva seminariet går det att använda appen för interaktion. Men den stora nyttan är uppföljningen efter Almedalen då man kan använda Moblrns tjänst för att skicka ut presentationen, filmer, ställa frågor och uppdatera deltagarna om nyheter kopplat till seminariet, säger Anders Börde, vd för Moblrn.

Almedalsförlängaren i korthet:

• Starta ditt seminarium ett par dagar innan i mobilen.

• Ställ frågor inför seminariet.

• Möjlighet till interaktivitet under seminariet.

• Samla allt i appen; presentationer, filmer, intervjuer med deltagare, kontaktuppgifter etc.

• Följ upp direkt efter med frågor.

• Fortsätt dialogen efter semestern.

Arrangören får tillgång till Moblrns plattform och kan därigenom lägga upp material i form av text, film och bild som sedan skickas ut till mottagarna via en pushnotis i Moblrns app.

Anders Börde
073-309 90 03‬
anders.borde@moblrn.com

Moblrn erbjuder en plattform för att företag själva ska kunna skapa mikrokurser och digitala utbildningar – direkt för mobilen. Enkelt, snabbt och tillgängligt - både för den som köper in, den som gör och den som ska genomföra utbildningen. Våra kunder är både stora och små organisationer och företag som ser värdet av dialogbaserad utbildning av anställda, partners och kunder. Exempel på företag som ger sina medarbetare smart utbildning via mobilen är Länsförsäkringar, Assa Abloy, Saint-Gobain, Phils Burger, Humana, SABO och Region Halland. Se även www.moblrn.com