Mobyson har fått sin första stora order gällande säkerhetstelefoni

Mobyson har tillsammans med SOS Alarm tecknat ett 3-årsavtal med en stor svensk kund. Denna order är den största hittills i samarbetet mellan Mobyson och SOS Alarm. Mobysons ordervärde för denna första order är ca 2,5 MSEK.

Mobyson levererar hårdvara tillsammans med konfigurering av säkerhetstelefonen medan SOS Alarm hanterar larm och skickar rätt hjälp. Mobysons säkerhetstelefoner är förkonfigurerade med inställningar som är anpassade till användaren. Dessa beställs genom Mobysons webbaserade system för administration och inköp, Mobile Management Systems™. Kunderna har också tillgång till en s k swappool om en telefon skulle gå sönder och står därför aldrig utan säkerhetstelefon.

Många yrkeskategorier arbetar i utsatta situationer, t ex hotfulla miljöer, risk för olyckor och risk för att drabbas av plötsligt och allvarligt våld. Med hjälp av en säkerhetstelefon kan dessa yrkeskategorier larma direkt till SOS Alarm som får personens position via GPS och därefter kan skicka rätt åtgärdsbehov av hjälp i rätt tid.

- Vi har den senaste tiden fått in fler förfrågningar från kunder gällande säkerhetstelefoner och det är väldigt roligt och inspirerande att vi nu får vår första stora kund i Sverige inom detta segment. Detta är ett viktigt genombrott som vi hoppas skall öppna upp för fler affärer inom säkerhetslösningar, säger Marie Loverfelt, VD för Mobyson Business Solutions.