Mobyson tecknar mobilt outsourcingsavtal med Proffice

Mobyson har tecknat mobilt outsourcingsavtal med Proffice. 1.000 personer inom Proffice-koncernen kommer att beröras av avtalet.

Mobil outsourcing innebär att Mobyson levererar mobiltelefoner och kringutrustning, ärendehantering vid förändring av mobila tjänster för samtliga till Proffice anslutna mobiloperatörer, samt adminstrationsvektyget Mobile Management Systems™

Mobile Management Systems™ är ett webbaserat system som ger företaget överblick och förenklar hanteringen av all administration av företagets mobiltelefoni. Allt från uppgifter om befintlig utrustning, beställnings- och leveransstatus, till abonnemangshantering, faktureringsrutiner och hantering av SIM-kort. I tillägg levererar systemet den ekonomiska information företaget behöver för att få styrning på företagets mobilkostnader.

- Avtalet med Proffice stärker vår marknadsledande position som leverantör av mobil utrustning och tjänsteadministration av mobila lösningar på uppdrag av svenska företag”, säger Marie Loverfelt, VD för Mobyson Business Solutions.

- Proffices behov är en teleleverantör med erfarenhet, kapacitet och flexibilitet. Vi valde att samarbeta med Mobyson eftersom vi upplever att de har dessa kvaliteter, säger Christian Malmberg, Process- & IT-direktör, Proffice AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Marie Loverfelt, vd, Mobyson Business Solutions
Tel: +46 70 3315 858, e-post: marie.loverfelt@mobyson.se

Bent Brugård, vd, Mobyson AB (publ.)
Tel:+47 90 85 35 06, e-post: bent.brugard@mobyson.net