Ny styrelseledamot i Mobyson AB (publ.) föreslås till bolagstämman

Styrelsen i Mobyson AB föreslår Anders Rantén som ny styrelseledamot i bolaget till bolagsstämman den 7 maj. Rantén har lång erfarenhet från styrelsearbete, ledande positioner och telekombranschen.

- Det känns väldigt roligt att få möjlighet att vara med och utveckla Mobyson. Bolaget befinner sig i en spännande fas och den starka tillväxten inom mobil telefoni och teknik innebär stora möjligheter för det framtida Mobyson. Jag tror att min kompetens och mina erfarenheter på ett bra sätt kommer att komplettera den övriga styrelsens, säger Anders Rantén.

Anders Rantén har lång erfarenhet som industriell entreprenör, av förtroendefulla uppdrag och positioner. Han har bland annat varit VD i ITP SA, VD och delägare i Malmö Aviation och är nu VD för Canadian Oil AB. Vidare har Rantén haft en rad internationella förhandlings- och representationsuppdrag för Sverige och regioner i Skåne. Anders Rantén har för närvarande följande styrelseuppdrag; styrelseledamot i CSBA, styrelseordförande och delägare i TerraNet AB, styrelseledamot i Konsulära Kåren och styrelseledamot i Totaltelefoni. Rantén innehar idag 3 544 687 aktier i Mobyson AB.