PMC Hydraulics Sverige väljer kommunikationslösning från Mobyson

Mobyson har tecknat avtal med PMC Hydraulics gällande leverans av komplett kommunikationslösning till sin verksamhet i Sverige. Avtalet gäller för 5 år och uppskattat ordervärde är ca 3 MSEK.

Mobyson ska leverera en Siemens lösning bestående av hårdvara, installation, service samt Mobysons mobilmjukvara Mobytel. Mobytel hanterar samtalsflöden och ger mobilanvändare integration mot telefoni och hänvisningssystem. Dessutom levererar Mobyson också en datanätlösning från TDC för att knyta ihop de olika kontoren.

Valet av Mobyson som helhetsleverantör till PMC Hydraulics bygger på en förstudie där Mobyson utvärderat olika alternativ för att hitta den mest anpassade lösningen efter verksamheten.

- Avtalet innebär en viktig bekräftelse på att Mobysons kommunikationslösningar är mycket konkurrenskraftiga. Vår affärsmodell bygger på att vi flexibelt och snabbt skall leverera rätt funktionalitet oavsett storlek och önskemål från kund, säger Marie Loverfelt, VD för Mobyson Business Solutions.

- Mobyson kunde på ett enkelt och professionellt sätt visa oss vilken väg som var den rätta för oss och är en stabil partner som kan leverera den funktionalitet vi efterfrågat, säger Mikael Lundgren, PMC Hydraulics AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Marie Loverfelt, vd, Mobyson Business Solutions
Tel: +46 70 331 58 58, e-post: marie.loverfelt@mobyson.se

Bent Brugård, vd, Mobyson AB (publ.)
Tel: +47 90 85 35 06, e-post: bent.brugard@mobyson.net