Riksidrottsförbundet utökar sitt avtal med Mobyson gällande mobil kommunikation

Riksidrottsförbundet har utökat gällande avtal med Mobyson med ytterligare en tjänst inom mobil kommunikation, ”Förbundstelefoni”. Den utökade tjänsten gäller i 24 månader och med ett ordervärde på 8,7 miljoner.

Under avtalsperioden kommer Mobyson att leverera ett unikt paket, Förbundstelefoni, i samarbete med Telia. Paketet innehåller leveranser av HTC-terminaler, konfigurering och utbyteshantering. Totalt kommer Mobyson att leverera ca 2500 terminaler under avtalsperioden. - Avtalet innebär en viktig bekräftelse på Mobysons marknadsledande position som leverantör av mobil utrustning och tjänsteadministration av mobila lösningar. Samarbetet med Riksidrottsförbundet och Telia är unikt i sitt slag och vi kommer göra vårt yttersta för att säkerställa leveranserna, säger Bent Brugård, VD för Mobyson Business Solutions AB. - Förbundstelefonin innebär att vi nu kan tillgodose Riksidrottsförbundets och våra medlemsförbunds och distriktsförbunds behov av en telefonifunktion som gör oss mer flexibla och tillgängliga. Samarbetet med Telia och Mobyson innebär att vi får en helhetslösning över hela landet, något vi är mycket nöjda med säger Anders Lundvall och Robert Larsson på Riksidrottsförbundet.

Taggar: