Sigtuna Kommun väljer Mobyson som leverantör av mobil kommunikation

Mobyson tecknar avtal med Sigtuna Kommun gällande mobil kommunikation. Avtalet gäller för år 2009 med optionsår om högst två och till ett värde av 2 800 000 SEK. Sigtuna Kommun avropar IT Forum.

Sigtuna kommun har ca 1.100 användare och de kommer att använda sig av Mobysons administrationsverktyg Mobile Management Systems™ för sina inköp och abonnemangs-hantering.

Mobile Management Systems™ är ett webbaserat system som ger företaget överblick och förenklar hanteringen av all administration av företagets mobiltelefoni. Allt från uppgifter om befintlig utrustning, beställnings- och leveransstatus, till abonnemangshantering, faktureringsrutiner och hantering av SIM-kort. I tillägg levererar systemet den ekonomiska information företaget behöver för att få styrning på företagets mobilkostnader.

- Att Sigtuna Kommun väljer Mobyson som leverantör för deras inköp av mobila kommunikationslösningar befäster vår styrka som leverantör inom den offentliga sektorn. Vi har sedan tidigare även Stockholms Stad och SLL som kunder och det är glädjande att fler och fler kommuner ser fördelarna med Mobyson som leverantör, säger
Marie Loverfelt, VD för Mobyson Business Solutions.

- Vi inom Sigtuna kommun är nöjda att kunna ta ett helhetsgrepp tillsammans med Mobyson när det gäller administrationen kring inköp av mobiltelefoni, säger
Anne Kayani, chef för Kansli/IT Sigtuna Kommun.