SOS Alarm och Mobyson tecknar viktigt samarbetsavtal gällande säkerhetstelefoni

Mobyson och SOS Alarm har inlett samarbetssamtal med ett antal stora kunder och förväntas få betydande kontraktsvolymer inom säkerhetstelefoni under första halvåret av 2009.

Samarbetet innebär att Mobyson levererar hårdvara tillsammans med konfigurering av säkerhetstelefonen medan SOS Alarm hanterar larm och skickar rätt hjälp. Mobysons säkerhetstelefoner är förkonfigurerade med inställningar som är anpassade till användaren. Kunderna har också tillgång till en s k swappool om en telefon skulle gå sönder och står därför aldrig utan säkerhetstelefon.

Inom många yrkeskategorier arbetar man i utsatta situationer och hotfulla miljöer med risk för
t ex olyckor eller att drabbas av plötsligt och allvarligt våld. Med en säkerhetstelefon kan dessa personer larma SOS Alarm som får personens position via GPS och kan därefter skicka rätt hjälp i rätt tid.

- Avtalet med SOS Alarm öppnar för en ny marknad där vi med vår branschkompetens och erfarenhet kan hjälpa kunder som har personal som arbetar i utsatta situationer. SOS Alarm ställer mycket höga krav på sina samarbetspartners och att de väljer Mobyson för samarbete kring säkerhetslösningar är ett starkt bevis för att våra lösningar är marknadsledande, säger Marie Loverfelt, VD för Mobyson Business Solutions.

- Genom Mobysons kompetens och kontaktnät kan vi på ett enkelt sätt sälja helhetslösningar gällande personlarm, säger Lars-Göran Karlsen, Key Account Manager vid SOS Alarm.