Ett nytt planeringsverktyg för roligare fönsterbyten

Report this content

Hur kommer det att se ut med röda fönster? Ska vi våga ta svarta? Och passar det med spröjs? Kunderna har många frågor inför ett fönsterbyte. Med Mockfjärds nya planeringsverktyg kan de inspireras och själv prova olika designer i en miljö som liknar det egna huset.

Vad är egentligen viktigast för kunden i processen med att byta fönster under 2020-talet? Det undrade Mockfjärds Fönster och genom att samla insikter och analysera konsumentbeteenden fann man att det avgörande för en lyckad affär är det upplevda mervärdet – det ska helt enkelt vara en smidig upplevelse.

Den smidigaste upplevelsen
För att ge den smidigaste upplevelsen vid ett fönsterbyte valde Mockfjärds att utveckla sitt planeringsverktyg som har lanserats nu i början av 2022.
- I verktyget tillgodoser vi kundens behov och önskemål. Det ger oss möjligheten att mötas på ett nytt sätt; både fysiskt som online, för att leva upp till de förväntningar som kan finnas vid ett fönsterbyte, säger Malena Ogemar, Brand Manager Mockfjärds Fönster.

Roligare för konsumenten
I planeringsverktyget får användarna själva leka runt med olika fönstertyper, varianter på spröjs, kulörer, glastyper och så vidare. Och när de är känner sig redo kopplas de ihop med en av Mockfjärds Fönstermästare som hjälper kunden att finjustera sin planering och ger prisförslag. Det är en lösning som både förenklar för konsumenten och ger digital vägledning. Samtidigt så skapar det bättre förutsättningar för Mockfjärds Fönstermästare att ge kunderna snabbare och mer specifik hjälp.
- Ett fönsterbyte ska vara enkelt, tryggt och snyggt, som vi på Mockfjärds brukar säga. Och roligt såklart, säger Mattias Andersson, VD för Mockfjärds Fönster.

Taggar: