Magnus Ehrenberg ny ordförande för Moderater i Utlandet

Moderaternas partistyrelse har utsett en ny styrelse för Moderater i Utlandet. Till ordförande har partistyrelsen valt Magnus Ehrenberg. Magnus har en bakgrund i Moderaterna i Malmö, är bosatt i Tyskland och har bland annat jobbat som kampanjchef för CDU i Hamburg. Idag är Magnus huvudägare i kommunikationsbyrån EHRENBERG SØRENSEN Kommunikation med verksamhet i Tyskland, Danmark och Sverige.

Den nya styrelsen består också av Arba Kokalari, ledamot i Europaparlamentet, Bryssel; Lena J Kjellgren, London; Johanna Möllerström, Washington DC; Boriana Åberg, riksdagsledamot, Kävlinge samt Gustaf Göthberg, Göteborg (sekreterare).

”Jag är hedrad över att få partistyrelsens förtroende att ansvara för Moderater i Utlandet. I riksdagsvalet 2018 var 149 000 utlandssvenskar berättigade att rösta. Det är en viktig väljargrupp för Moderaterna. Vi har i Sverige haft val där utlandsröster varit avgörande för valutgången. Mitt mål är att öka Moderaternas väljarandel bland svenskar i utlandet och därmed hjälpa Moderaterna att vinna valet 2022”, säger Magnus Ehrenberg.

Moderaternas verksamhet riktad till svenskar bosatta utanför landets gränser bedrivs genom Moderater i utlandet (MiU). Nätverket startades av Moderaternas partistyrelse. I dagsläget finns föreningar i Bryssel, London, Tallinn samt på den spanska solkusten. Därutöver finns det ett antal nätverk runt om i världen.

Magnus Ehrenberg nås på tfn; 0049(0)1716431337