Moderaterna förstärker inom organisation och kommunikation

Moderaterna förstärker sin organisation med tre nyrekryteringar. Anders Edholm har rekryterats till den nya rollen som biträdande partisekreterare, Hampus Knutsson tillträder som kommunikationschef och Jennifer Wegerup har anställts vid kommunikationsavdelningen.

- Moderaterna utvecklar och förstärker nu vår organisation för att lägga grunden för en valseger 2018. Sverige behöver en ny regering för att få landet på rätt kurs igen och vi söker väljarnas stöd för en alliansregering. Var och en av rekryteringarna kompletterar oss och tillför erfarenhet, kunskap och energi, säger Moderaternas partisekreterare Tomas Tobé.

Anders Edholm blir biträdande partisekreterare med ansvar för kommunikation och organisation. Han kommer senast från Svenskt Näringsliv och är där bland annat ansvarig för verksamheten vid organisationens 21 regionkontor.

- Jag ser fram emot att vara med i lagbygget Moderaterna. Tillsammans ska vi vinna väljarnas förtroende med vår plan för ett starkare Sverige. Det är ett spännande, viktigt och ansvarsfullt uppdrag som jag är ödmjuk inför, säger Anders Edholm.

Hampus Knutsson blir kommunikationschef. Under det senaste året har han varit kommunikationschef för mediekoncernen Stampen.

- Jag ser fram emot rollen och att lära känna medlemmar, förtroendevalda och kollegor i hela landet. Kommunikationsavdelningen har ett viktigt uppdrag att stärka det stora engagemang som finns och hjälpa till med verktyg så att fler kan kommunicera mer med människor om Moderaternas politik, säger Hampus Knutsson.

Jennifer Wegerup har varit bland annat nyhetsreporter, krönikör, nyhetskolumnist, utrikeskorrespondent och sportreporter i över 23 år på Expressen och Aftonbladet. Jennifer har även varit Norden-korrespondent för anrika italienska La Gazzetta dello Sport. Dessutom har hon skrivit flera böcker.

- Jag har alltid varit intresserad av politik och skrivandet är min stora passion och i den här rollen får jag göra båda. Det känns perfekt att kunna utnyttja min kunskap i en ny miljö. Är det något alla år som journalist lärt mig så är det också att lyssna på folk och jag ser fram emot att få arbeta för våra väljare. Målet är att bidra till att vi får en alliansregering med Anna Kinberg Batra som statsminister, säger Jennifer Wegerup.

Anna Ståhlgren