Moderaterna rekryterar från Naturskyddsföreningen

Idag påbörjar Anna Hemlin sin tjänst hos Nya Moderaterna som ansvarig för partiets medlemsvärvning. Anna Hemlin kommer närmast från Naturskyddsföreningen där hon ansvarade för organisationens medlemsrekrytering.

- Jag är glad över att Anna Hemlin börjar hos oss på Nya Moderaterna. Hon har värdefull kunskap med sig från Naturskyddsföreningen om hur man rekryterar och behåller medlemmar i en ideell organisation. Det är viktigt att vi fortsätter växa och där kommer Annas erfarenhet att vara till stor nytta för oss, säger Nya Moderaternas partisekreterare Kent Persson.

- Jag känner ett stort engagemang för moderat politik och vill bidra till att fler tar steget och blir medlemmar i partiet. Moderaterna har stor potential att växa ännu mer. Att öka antalet medlemmar är viktigt eftersom det är medlemmarna, som genom samtal med andra, förmedlar vår politik och därmed är en viktig pusselbit till ytterligare en valvinst, säger Anna Hemlin.

Många partier och föreningar i Sverige har under en längre period upplevt att antalet medlemmar minskar.

- Vår målsättning är att bryta denna trend, så att vi på sikt kan öka i medlemsantal, säger partisekreterare Kent Persson

Henrik Sjöström, pressekreterare för Kent Persson