Nu kommer magasinet for de mobilglade danskere

Report this content

Nu kommer magasinet for de mobilglade danskere Næsten to tredjedele har i dag en mobiltelefon. Men der er ikke noget magasin for alle dem, der gerne vil vide mere om den mobile verden. Fra 22. november er der hjælp at hente i magasinet Mobil. Der findes et hav af forskellige computermagasiner i Danmark - der også skriver om mobile produkter. Men ingen, der kun handler om mobiltelefoni, trådløse telefoner og lommecomputere - i hvert fald ikke før om en uge. Den 22. november lander magasinet Mobil i de danske bladkiosker, og dermed får danskerne et blad, der tager mobiltelefoner, trådløse telefoner, lommecomputere og teknologien alvorlig. "Vi udgiver i forvejen Mobil i Norge og Sverige, og når man ser på den danske befolkning, så ligger Danmark næsten på højde med Norge og Sverige hvad angår antallet af mobile brugere - altså danskere, der bruger den mobile teknologi såsom mobiltelefoner og lommecomputer," fortæller udviklingschef Patrik Mellin fra Modern Kommunikation Forlag AB i Stockholm. "I Norge har bladet godt et år på bagen, mens vi i disse dage netop fejrer Mobil Sveriges femårs jubilæum. Samtidig fejrer vi så også, at Mobil starter i Danmark." Danmark har været i kikkerten et stykke tid og med premieren på det danske magasin, får danskerne nu mulighed for at stifte bekendtskab med et magasin, som såvel svenskerne og nordmændene er vilde med. I begge lande er bladene absolut markedsledende inden for netop mobil kommunikation. Selv om de nordiske lande er ens på flere punkter, bliver Mobil et dansk magasin. De sidste sider er sendt til trykkeriet, og Mobils chefredaktør Brian Dixen tør godt love spændende artikler og ikke mindst nyheder i magasinet. "Mobil Danmark bliver et dansk magasin - med fokus på danskernes mobile vaner og de mobiltelefoner, trådløse telefoner og lommecomputere, der kan købes herhjemme," fortæller chefredaktør Brian Dixen, der har en fortid som IT-redaktør på De Bergske Blade, inden turen for en kort bemærkning gik til et københavnsk pr-bureau som kommunikationsrådgiver. "Magasinet er designet af svenske Magazine, og både layout og form er holdt i tidens trend, så at sige. Mobil er ikke bare endnu et magasin - vi agter at gøre en forskel," fortsætter Brian Dixen. Foruden en lang række aktuelle nyheder tager vi et premiere-kig på de allernyeste telefoner og mobile produkter, og jeg tør da godt love, at vi hver gang agter at være først med præsentationen af de nye produkter. Men vi tegner også hver gang et portræt af en person, der gør en forskel i den mobile verden." "Derudover rettes blikket også ud i resten af verden for at se, hvad der venter ikke så langt ude i fremtiden. For det er faktisk sådan, at en række af fremtidens produkter bliver udviklet i Danmark, og det giver vi selvfølgelig vores danske vinkel på." Mobil Danmark kommer hver gang til at indeholde en lang række tests af de nyeste mobiltelefoner på markedet, lige som det er her, man skal orientere sig, hvis den gamle mobiltelefon skal skiftes ud med en mere tidssvarende model. "Vores test af mobiltelefoner og de sammenlignende tests, som vi laver mellem mobiltelefonerne, bliver foretaget af nogle af Europas allerbedste journalister inden for Mobils stofområde i såvel Sverige, Norge og nu også Danmark," lyder det fra Patrik Mellin. "Vi lader ikke noget være uprøvet, og vi udsætter telefonerne for alt det, som de bliver udsat for, når forbrugerne køber dem," fortsætter Brian Dixen. "Vores test er det, som forbrugerne skal måle telefonerne efter i fremtiden." Yderligere oplysninger: Chefredaktør Brian Dixen: +45 2999 5080 eller e-mail: brian@mobil.nu Udviklingschef Patrik Mellin: +46 701 85 2691 eller e-mail: patrik.mellin@mobil.nu Modern Kommunikation Forlag AB: Modern Kommunikation Forlag AB er placeret i hjertet af Stockholm. Forlaget er delvis ejet af stifterne og af Bonnier Tidskrifter Business AB i Sverige. Modern Kommunikation Forlag AB ejer bladene Mobil i Sverige, Norge og Danmark samt webstedet www.mobil.nu. Forlaget har 15 ansatte i Stockholm foruden redaktionerne i Norge og Danmark. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/23/20001123BIT01050/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/23/20001123BIT01050/bit0002.pdf