Moderna Försäkringar i nytt samarbete med Hammarby Fotboll

Moderna Försäkringar bygger vidare på konceptet med idrottsklubbar i Stockholmsregionen och tecknar nu ett treårigt exklusivt samarbetsavtal med Hammarby Fotboll. Det innebär att klubbens anhängare kan teckna försäkringar hos Moderna där upp till 10 procent av försäkringspremien tillfaller idrottsklubben.

- Vi är stolta och glada över det nya avtalet med Hammarby Fotboll. Det är ett viktigt bevis för att vårt idrottskoncept är attraktivt på marknaden. Hammarby Fotboll har haft mest publik i hela Norden under senaste året så potentialen är betydande i vårt kommande samarbete, säger Christopher Almroth, försäljningschef på Moderna Försäkringar.

- Vi är väldigt nöjda över avtalet med Moderna Försäkringar. Moderna har visat på engagemang och insikt i de diskussioner vi haft. Det är en modern typ av sponsor som vet att det krävs ett aktivt samarbete med klubben för att nå framgång i sitt sponsorskap, säger Henrik Kindlund, VD Hammarby Fotboll.

Samarbetet mellan Moderna Försäkringar och Hammarby Fotboll lanseras 24 mars 2015. Försäkringarna kan tecknas via modernaforsakringar.se/hammarby och via Modernas kundservice.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Christopher Almroth, försäljningschef Moderna Försäkringar, Telefon: +46 723 88 85 12

E-post: christopher.almroth@modernaforsakringar.se

Henrik Kindlund, VD Hammarby Fotboll, Telefon: +46 70-256 64 44

E-post: henrik.kindlund@hammarbyfotboll.se

Om Moderna Försäkringar
Moderna Försäkringar är en utmanare på den svenska försäkringsmarknaden som erbjuder sakförsäkringar för det moderna företaget och individen. Moderna är en del av Tryg som är en av Nordens största försäkringskoncerner. I Moderna ingår även varumärkena Atlantica, Moderna Djurförsäkringar och Bilsport & MC. Läs mer på www.modernaforsakringar.se