Moderna gör om för ökad innovationskraft och tydligare kundfokus

Moderna Försäkringar omorganiserar inom Privat för att skapa förutsättningar för innovation och förändringar och för ett ökat kundfokus. Därmed tar Moderna Försäkringar nästa steg i utvecklingen i att bli nischbolaget med helkunder och starkt kundfokus.

Moderna Försäkringar har under de senaste åren arbetat hårt med att göra Moderna till det bolag som vi idag känner som ett effektivt och välskött företag, och en stark utmanare till de stora, etablerade försäkringsbolagen. Nu är det dags att ta nästa steg i utvecklingen och bli ännu mer innovativa och kundfokuserade.

– Vi ska fortsätta växa och stärka vår marknadsposition och det gör vi bäst genom att förverkliga vår strategi som nischbolaget med helkunder och med ett starkt kundfokus. Vi ska skapa en organisation som ger förutsättningar för innovation och förändring och där det är självklart att vi alltid är snabbare än våra konkurrenter. Vi ska också bli ännu mer kundfokuserade och växla upp vårt arbete med CRM, säger Linnéa Ecorcheville, nytillträdd VD för Moderna Försäkringar.

För att förverkliga detta skapas fem enheter under Privat med egen affärsmässig drivkraft; Strategi & Transformation, Privat, Nisch, Operations och Affinity.

– Vi gör systemutveckling och webb till en del av kärnan i affären och samlar även strategi, produkt och marknad i de affärsdrivande enheterna där de ska interagera fullt ut. Nischerna, såsom Atlantica, Bilsport & MC och Moderna Djurförsäkringar samlas i en organisatorisk enhet för att säkra kunskapsdelning. Vi slår även ihop skador och försäljning inom privataffären till en gemensam enhet för alla kundkontakter, säger Linnéa Ecorcheville.

Den nya organisationen börjar gälla den 1 oktober 2015.

För mer information, vänligen kontakta:

Linnéa Ecorcheville, VD Moderna Försäkringar
E-post: linnea.ecorcheville@modernaforsakringar.se

Tove Stål, PR- och kommunikationsansvarig Moderna Försäkringar
E-post: tove.stal@modernaforsakringar.se

Om Moderna Försäkringar
Moderna Försäkringar är en utmanare på den svenska försäkringsmarknaden som erbjuder sakförsäkringar för det moderna företaget och individen. Moderna är en del av Tryg som är en av Nordens största försäkringskoncerner. I Moderna ingår även varumärkena Atlantica, Moderna Djurförsäkringar och Bilsport & MC. Läs mer på www.modernaforsakringar.se